مدیران خودروعصر اعتبار

ارایه زمین رایگان و وام بلاعوض ساخت مسکن به واجدان شرایط

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان اظهار داشت: از دیگر خدمات بنیاد مسکن ارائه زمین به افراد بی‌بضاعت است، افرادی که فاقد زمین هستند با مبلغ بسیار ناچیزی آنها را صاحب زمین می‌کنیم و این اراضی به صورت قطعی به آنها واگذار می‌شود و نه ۹۹ ساله. سند هم به افراد تحویل داده می‌شود.

ارایه زمین رایگان و وام بلاعوض ساخت مسکن به واجدان شرایط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، شهریار نوری‌زاده با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد مسکن در سراسر کشور برای ارائه خدمات، افراد بی‌بضاعت فاقد مسکن و زمین در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند که این امکان را ندارند بدون پشتیبانی دستگاه‌های حمایتی مسکنی برای خود فراهم کنند.

    وی ادامه داد: بنیاد مسکن مسئولیت ارائه تسهیلات به ساخت 200 هزار مسکن روستایی در سال را با سود چهار درصد دارد که سهم استان هرمزگان امسال 4500 مسکن است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان با بیان اینکه در این استان به 4500 نفر برای ساخت مسکن روستایی تسهیلات با ضامن زنجیره‌ای داده شده است، گفت: رقم این تسهیلات تا سقف 150 میلیون با سود 4 درصد است که طبق هماهنگی‌ های انجام شده سه نفر به صورت زنجیره‌ای می‌توانند ضامن یکدیگر شوند.

    نوری‌زاده ادامه داد: از دیگر خدمات بنیاد مسکن ارائه زمین به افراد بی‌بضاعت است، افرادی که فاقد زمین هستند با مبلغ بسیار ناچیزی آنها را صاحب زمین می‌کنیم و این اراضی به صورت قطعی به آنها واگذار می‌شود و نه 99 ساله. سند هم به افراد تحویل داده می‌شود.

    وی تاکید کرد:‌ اگر فردی تسهیلات گرفت و نتوانست با آن تسهیلات ساخت مسکن را به اتمام برساند تا هشت میلیون تومان دیگر وام بلاعوض به افراد دا ده می‌شود.

    نوری‌زاده با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد داشتیم زمین بلاعوض به ایتام به همراه 25 میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت مسکن در آن زمین ارائه کردیم.

    وی تاکید کرد: می‌دانیم با 25 میلیون تومان نمی‌توان مسکن ساخت اما سایر نهادهای حمایتی هم این افراد را برای ساخت مسکن در زمینی که بنیاد مسکن زمین رایگان ارائه کرده است پشتیبانی می‌کنند.

    وی درباره ارائه خدمات و حمایت از خانوار دارای دو معلول و بیشتر برای تامین مسکن اظهار داشت: تعداد خانوارهای دو معلول و بیشتر در استان هرمزگان بالا نیست و امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی داشتیم به 142 خانوار با این مشخصات، تسهیلات بلاعوض، زمین بلاعوض و وام ارزان قیمت برای ساخت مسکن روستایی دادیم.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان تاکید کرد:‌ افرادی هستند که در شهرها و روستاها تحت پوشش هیچ نهاد و دستگاه حمایتی نیستند یا تحت پوشش بدسرپرست هستند یا اینکه در تامین معیشت خود با مشکلاتی مواجه هستند. تمام این افراد را  از طریق حساب 100 حضرت امام شناسایی و رصد می‌کنیم تا بتوانیم چه در بخش رهن و چه در بخش ساخت مسکن به این افراد کمک کنیم.

    وی تاکید کرد:‌ به این افراد تا سقف 20 میلیون تومان وام بلاعوض داده می‌شود که این مبلغ علاوه بر تمام تسهیلاتی است که بنیاد مسکن در بخش ساخت و تهیه مسکن به هر فرد واجد شرایطی می‌دهد یعنی سقف کمک بنیاد مسکن به این افراد 20 میلیون تومان وام بلاعوض نیست بلکه وام 150 میلیون تومانی ارزان‌قیمت همچنین وام بلاعوض هشت میلیونی و یا ارائه زمین رایگان شامل حال این افراد هم می‌شود که می‌توانند از آن تسهیلات هم استفاده کنند.

    نوری‌زاده درباره اتفاقی که برای یک خانواده حاشیه‌نشین در بندرعباس رخ داد گفت: بندرعباس جزو کلانشهرها محسوب می‌شود و محدوده‌ای که بنیاد مسکن می‌تواند در آن به فعالیت بپردازد و تسهیلات و خدمات به واجدان شرایط ارائه کند روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.

    وی با تاکید بر اینکه این خانواده برای رفع مشکل مسکن خود به بنیاد مسکن مراجعه مراجعه نکرده بودند اظهار داشت:‌ این خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند اما برای رفع مشکل خود به بنیاد مسکن مراجعه نکرده بودند و زمین آنها متعلق به  وزارت راه و شهرسازی است.

    وی ادامه داد: هر چند طبق ماموریت‌ها و مسئولیت‌هایی که برای بنیاد مسکن تعریف شده است کمک به این خانواده و ارائه تسهیلات به آنها جزو مسئولیت‌های بنیاد نیست اما بنیاد این آمادگی را دارد که موضوع را پیگیری و به این خانواده کمک کند تا خاطری آسوده برای تامین مسکن داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی