مدیران خودروعصر اعتبار

اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است

عصر ساختمان- رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است تا از سرمایه‌هایی که روی زمین معطل مانده‌ است استفاده بهتری صورت گیرد.

اولویت تخصیص اعتبار با پروژه‌های بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سعید جغتایی روز سه‌شنبه در حاشیه سفر خود به کاشمر در جمع خبرنگاران افزود: کمبود اعتبارات و مشکلات اجرایی و افزایش قیمت‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات پیش روی پروژه‌های نیمه‌تمام است از این‌رو دولت در نظر دارد اعتبارات خود را به پروژه‌هایی با پیشرفت‌ بیشتر معطوف کند.

    وی ادامه داد:طبق روال همه ساله از تمامی پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف که تا پایان سال و نهایت اردیبهشت و خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند بازدید می شود اما این بازدیدها در سال جاری با جدیت بیشتری انجام می‌شود و علاوه بر نظارت بر پروژه‌ها اگر نواقص، مشکلات اعتباری یا مسائل دیگر غیراعتباری داشته باشند تا حد امکان رفع می‌شود.

    رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پس از بازدید پروژه‌، گزارش مربوطه به معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

    جغتایی افزود: پروژه‌هایی که تا پایان سال و حداکثر تا ابتدای سال 1400 قابل بهره‌برداری باشند و امکان تأمین اعتبارشان وجود داشته باشد اولویت‌بندی می‌شوند.

    وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن تعداد پروژه‌های با این شرایط، به همین جهت پروژه‌های موثرتر در توسعه شهرستانها و استانها انتخاب، نظارت و پایش می‌شوند تا در زمان مقرر به بهره‌برداری برسند.

    رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که در سفر به کاشمر از پروژه‌های بسیاری بازدید شد گفت: با توجه به درصد متفاوت پیشرفت پروژه‌های کاشمر، باید ابتدا تمامی پروژه‌های استان بازدید و سپس برای تخصیص اعتبار اولویت‌بندی شوند.

    جغتایی افزود: نتیجه تمامی گزارش‌هایی که در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام کاشمر از سوی مسوولان شهرستان ارائه شد طی یکی دو هفته آینده مشخص می‌شود هرچند با توجه به تعریف متفاوت از پروژه ها نمی‌شود آمار خاصی از پروژه‎های نیمه‌تمام اعلام کرد.

    تعداد پروژه‌های ناتمام استان خراسان رضوی هزار و 917  از  چهار هزار و 314 پروژه فعال سال 98 است و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آنها حدود هفت هزار و 130 میلیارد تومان است و تعداد پروژه‌های ناتمام ملی هم 470 پروژه فعال در سال 98 است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها حدود 12 هزار و 269 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

    کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار