مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بهزیستی استان قم:

۱۵۰ واحد مسکن مهر تا پایان تیرماه به مددجویان بهزیستی قم تحویل می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی قم با تاکید براینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان در وضعیت هشدار است، گفت: لازم است ستاد بحران‌های اجتماعی و شورای همهنگی کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل شود.

۱۵۰ واحد مسکن مهر تا پایان تیرماه به مددجویان بهزیستی قم تحویل می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  تسنیم ، رضا سلیقه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 25 درصد جمعیت استان از خدمات بهزیستی استان بهره می‌برند اظهار داشت: در مجموع 30 هزار نفر در قم تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 22 نفر معلول، 4300 خانواده‌ها و زنان بی‌سرپرست و مابقی کودکان بی سرپرست وغیره را شامل می‌شوند.

    مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه 270 مرکز و موسسه در سطح استان به مددجویان خدمات ارائه می‌کند افزود: 7700 معلوول جسمی حرکتی، 5012 معلول ذهنی، 2127 کم بینا و نابینا، 3985 ناشنوا و 1640 مورد بیمار روانی مزمن نیز در حوزه توانبخشی تحت پوشش هستند.

    وی با اشاره به اینکه 33 مرکز توانبخشی ارائه خدمات به 2 هزار معلول را در دستور کار دارند تصریح کرد: هزینه نگهداری این معلولان در مراکز شبانه روزی و روزانه 450 تا 600 هزار تومان است که توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

    سلیقه از مجهول الهویه بودن 50 درصد از معلولان مراکز نگهداری بهزیستی قم خبرداد و گفت: 60 درصد این افراد از دیگر استان‌ها وارد شده‌اند که این موضوع باید مورد توجه مسئولان در ساماندهی وضعیت مهاجرت‌ها به استان باشد.

    مدیرکل بهزیستی قم درباره حوزه درمان و پیشگیری اعتیاد توضیح داد و اظهار داشت: 80 مرکز درمان سرپایی و 8 کمپ درمان اعتیاد در استان فعال است که سالانه حدود 11 هزار نفر به این مراکز مراجعه می‌کنند.

    وی با تاکید براینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان در وضعیت هشدار است افزود: لازم است ستاد بحران‌های اجتماعی و شورای همهنگی کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان تشکیل شود.

    سلیقه در ادامه از تحویل 150 واحد مسکن مهر به مددجویان بهزیستی در این هفته خبر داد و بیان کرد: از 2 هزار واحد مسکن مهر که مورد تعهد این سازمان بوده تاکنون 1300 واحد تحویل شده و مابقی تا پایان سال تکمیل و تحویل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو