مدیران خودروعصر اعتبار

حدود۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در فارس به متقاضیان واگذار شده است

عصر ساختمان- مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به تعهد این استان مبنی بر ساخت ۱۱۲ هزار واحد مسکن مهر گفت: از مجموع این ۱۱۲ هزار واحد، ۸۵ درصد آن یعنی حدود ۱۰۰ هزار واحد آن احداث و به متقاضیان واگذار شده است.

حدود۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در فارس به متقاضیان واگذار شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، محمد حسین حمیدی زاده، افزود: از این تعداد عملیات ساخت و تکمیل 40 هزار واحد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید به انجام رسیده است.
    وی ادامه داد: از مجموع واحدهای باقی مانده، پنج هزار و 371 واحد در روزهای آتی در شهرک مهر امام رضا (لپویی) زرقان، صدرا و سایر نقاط استان که توسط راه و شهرسازی، شرکت عمران صدرا و بنیاد مسکن اجرا شده به بهره برداری خواهد رسید و مابقی نیز تا پایان سال تحویل متقاضیان خواهد شد.
    او اظهار کرد: تعداد محدودی از پروژه های مسکن مهر که عمدتا مربوط به تعاونی هاست با مشکلاتی مواجه هستند که می کوشیم با رفع مشکلات آنها، تا نیمه اول سال 96 آماده تحویل به متقاضیان شود.

    **سرمایه گذاری بیش از 50 هزار میلیارد ریالی در مسکن مهر استان فارس
    وی، میانگین مجموع تسهیلات پرداختی در حوزه مسکن مهر در فارس را حدود 25 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: کمی بیش از این رقم نیز توسط بخش خصوصی هزینه شده که در مجموع رقمی بیش از 50 هزار میلیارد ریال را تشکیل می دهد.
    حمیدی زاده افزود: میانگن تسهیلات پرداختی دولت به متقاضیان بین 220 تا 230 میلیون ریال است که عمدتا توسط بانک مسکن و همچنین بانک های ملی و تجارت پرداخت شده است.
    وی گفت: بنابراین دولت در بخش پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین به تعهداتش عمل کرده است.

    **خدمات زیربنایی، عمده ترین مشکل مسکن مهر لپویی زرقان
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس، یکی از مشکلات اصلی مسکن مهر لپویی مشکل فاضلاب دانست و گفت: در بخش خدمات زیربنایی، شبکه گاز، آب و برق اکثر واحدها وصل شده و تنها دغدغه موجود مشکل فاضلاب این شهرک است که امیدواریم با توجه به تاکیدی که در جلسه اخیر شورای مسکن استان بر لزوم سرعت گرفتن روند احداث تصفیه خانه فاضلاب لپویی شد، به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.
    حمیدی زاده گفت: در بخش خدمات روبنایی نیز، واحدهای تجاری مسکن مهر لپویی واگذار شد و عملیات احداث درمانگاه این شهرک نیز آغاز شده است.
    وی بیان کرد: یکی از مهمترین کمبودهایی که در حوزه خدمات روبنایی در این پروژه احساس می شد مدرسه بود که اداره کل راه و شهرسازی فارس بر اساس تعهدی که داشت پنج واحد مدرسه را به مرحله اسکلت و سقف رساند و برای تکمیل به اداره کل آموزش و پرورش استان تحویل داد.
    او افزود: از آنجا که اداره کل آموزش و پرورش فارس به دلیل مشکلات اعتباری موفق به تکمیل این مدارس نشد، اداره کل راه و شهرسازی خارج از تعهدات خود قبول کرد که سه مدرسه از مجموع پنج مدرسه را با اولویت مقطع ابتدایی تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس افزود: با توجه به اینکه کار تکمیل این مدارس را به زودی آغاز خواهیم کرد، پیش بینی می کنیم که در سال تحصیلی آینده آماده استفاده دانش آموزان شود.

    **10 تا 15 درصد مسکن مهر فارس خالی از سکنه
    حمیدی زاده، با اشاره به اینکه حدود 10 تا 15 درصد مسکن مهر این استان خالی از سکنه است، افزود: یکی از دلایل خالی بودن این خانه ها عدم توانایی مالی مالکان و متقاضیان در تجهیز آنهاست.
    وی افزود: چون واحدهای مسکن مهر بدون تجهیزات به متقاضیان واگذار می شود، بنابراین ممکن است برخی از متقاضیان توان خرید تجهیزات و تکمیل آن را نداشته باشند و به همین دلیل قادر به ساکن شدن در آن هم نیستند.
    او اظهار کرد: برخی از مالکان نیز ممکن است در شرایط کنونی در جای دیگر ساکن باشند از این رو واحد خود را بدون استفاده گذاشته اند و یا به دنبال اجاره دادن آن هستند.
    وی ادامه داد: از دیگر دلایل خالی بودن برخی واحدها نیز نبود متقاضی برای مسکن مهر در برخی مناطق است که بیش از ظرفیت تقاضا احداث شده و برای آن منطقه ممکن است متقاضی وجود نداشته باشد.
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: در مجموع تعداد واحدهای مسکن مهر خالی از سکنه در این استان در مقایسه با دیگر استان های کشور بسیار کمتر است که این نشان می دهد در فارس دقت بیشتری در ساخت مسکن مهر شده است.
    حمیدی زاده، با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از مالکان برای دریافت دفترچه اقساط تسهیلات مسکن خود مراجعه نکرده اند افزود: سال 94 در بحث فروش اقساطی و واگذاری دفترچه اقساط وضعیت خوبی نداشتیم که برای تسریع در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده است.
    وی گفت: از سوی دیگر با پرداخت تسهیلات به مالکان مسکن مهر برای تجهیز واحدهای خود، می توان روند ساکن شدن افراد در این واحدها را سرعت بخشید.

    **هشت هزار و 500 متقاضی مسکن مهر در صدرا
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس، بیشترین تقاضا برای دریافت مسکن مهر را مربوط به شهر صدرا دانست و گفت: در شهر صدرا تعداد متقاضیان مسکن مهر از تعداد واحدهای موجود بیشتر است و هشت هزار و 500 نفر موفق به دریافت مسکن مهر نشده اند.
    وی گفت: در صورت اجرایی شدن مسکن اجتماعی، کسانی که برای دریافت مسکن مهر در شهر صدرا ثبت نام کرده اند در اولویت خواهند بود.
    حمیدی زاده، در مورد وضعیت فاضلاب شهر صدرا هم گفت: با تلاش شرکت عمران شهر صدرا و آبفا شیراز، کلنگ احداث یک تصفیه خانه در صدرا به زمین زده شده که با اجرا و بهره برداری از آن، بخش عمده مشکلات صدرا در این زمینه حل خواهد شد.
    او ادامه داد: مطالعات احداث فاضلاب دوم شهر صدرا نیز انجام شده و بحث تامین زمین مطرح است که بنا شد زمینی مشخص و عملیات احداث آن نیز به سرعت آغاز شود.

    **نیاز 20 تا 30 هزار خانوار استان فارس به مسکن
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به اینکه طبق آمار 20 تا 30 هزار خانوار در این استان نیازمند مسکن هستند گفت: اگر از لحاظ سرانه ای تعداد مسکن استان را بررسی کنیم شاید نیاز به مسکن نباشد اما از نظر افراد فاقد مسکن نیاز به مسکن احساس می شود.
    حمیدی زاده افزود: امروز به تعداد متقاضیان مسکن در استان مسکن خالی از سکنه وجود دارد.
    وی، یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را خروج مسکن از رکود دانست و ادامه داد: تاکنون اقدام هایی از سوی دولت در این زمینه انجام شده که از جمله می توان به افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن اشاره کرد.
    او افزود: در این استان نیز جلساتی را با بانک مسکن و چند بانک دیگر برگزار کرده ایم تا روند پرداخت تسهیلات را شتاب بخشند.
    مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: اگر بازار مسکن رونق گیرد، شاهد ایجاد تحول در اقتصاد کشور و استان خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو