مدیران خودروعصر اعتبار

پنج مشکلی که بعد از خرید بلیط هواپیما گریبان شما را می‌گیرد!

عصر ساختمان- در این مطلب پنج مشکلی که بعد از خرید بلیط هواپیما گریبان شما را می‌گیرد بررسی می شود.

پنج مشکلی که بعد از خرید بلیط هواپیما گریبان شما را می‌گیرد!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، برخی از مسافران بعد از خرید بلیط هواپیما https://bit.ly/34aNDJR اغلب با مشکلات عدیده ای در سفر هوایی خود مواجه می‌شوند. البته نه به این خاطر که صرفاً مرتکب اشتباهی می‌شوند نه، بلکه بیشتر به این دلیل که از قوانین سفر با هواپیما مطلع نیستند و نمی‌دانند که به هنگام مواجه با مشکل خود باید چطور و چگونه رفتار کنند. به همین منظور تصمیم گرفته ایم تا در مطلبی با عنوان " پنج مشکلی که بعد از خرید بلیط هواپیما گریبان شما را می‌گیرد! "، این افراد را با رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در هر سفر هوایی رخ دهد آشنا کنیم و راهکارهای ساده ای را برای حل این مشکلات به آنها ارائه نماییم. پس اگر شما نیز با این مشکلات مواجه شده اید با قاصدک 24 در ادامه این مطلب همراه باشید.

    به هنگام عبور از گیت امنیتی اغلب ممکن است شما مورد بازرسی بدنی قرار بگیرید. از این رو بهتر است تمامی اشیا فلزی نظیر سکه، کلید سگک کمربند و مواردی از این دست را از البسه خود خارج نموده، آنها را درون سبد مخصوص قرار دهید و سپس از درگاه مخصوص بازرسی عبور کنید. فراموش نکنید که سرعت عمل داشتن در این بخش باعث می‌شود تا هم وقت کمتری از شما تلف شود و هم دیگر همسفران شما زمان زیادی را در صف سپری نکنند. از این رو بهتر است تمامی نکات را به خاطر بسپارید و به طور جد از پوشیدن لباس هایی که در طراحی یا دوخت آنها از تکه های فلز استفاده شده است، اجتناب نمایید تا با صدای هشدار دستگاه مواجه نگردید. همچنین فراموش نکنید که در این مرحله باید به طور کامل با ماموران همکاری نمایید از این رو اگر تصور می‌کنید که قادر به انجام این کارها نیستید بهتر است که خود را با خرید بلیط قطار به یک سفر زمینی مهمان کنید.

    اسکن چمدان ها

    اسکن و بازرسی چمدان ها ممکن است قدری طول بکشد اما چیزی که ممکن است برای شما در این مرحله مشکل ایجاد نماید معمولاً حمل مایعات به مقدار زیاد است. از این رو بهتر است به این نکته توجه ویژه ای نمایید و هرگز بیش از 100 میلی لیتر شامپو، صابون مایع، کرم آرایشی و مواردی از این دست را با خود حمل نکنید. برای اینکه مطمئن شوید که از این قانون به درستی پیروی کرده اید تنها کافی است تا از پک های مسافرتی استفاده نمایید و به وسیله بطری های موجود در این پک ها، حجم مایعاتی که با خود به سفر می‌برید را کنترل نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که در این مرحله اگر امکان خارج کردن لپ تاپ خود از داخل چمدان را دارید بهتر است این کار را انجام دهید تا ناخودآگاه سبب نگردید تا لوازم الکترونیکی تان در دستگاه اسکن صدمه ببیند.

    اضافه بار

    شاید اگر شما یک بلیط اتوبوس قاصدک 24 را برای سفر خود خریداری کرده بودید، مشکل چندانی با حمل اضافه بار نداشتید اما در هواپیما قوانین در این خصوص کاملاً سختگیرانه است. چرا که هر گونه اضافه بار غیر معقولی می‌تواند تعادل وزنی هواپیما را بر هم بزند و سبب به خطر افتادن امنیت مسافران گردد. از این رو بهتر است حتماً به هنگام تهیه بلیط، مقدار بار مجاز هواپیمایی مربوطه را بررسی نمایید و بر اساس آن برای چمدانتان بار ببندید. با این حال اگر تصور می‌کنید که همه این موارد را رعایت کرده اما باز با مشکل اضافه بار مواجه هستید، می‌توانید جریمه لازم را به متصدی مربوطه بپردازید و یا از او فرصت بگیرید تا بار اضافه را در چمدان دیگر یا ساک دستی خود جای دهید. البته برای این کار بهتر است از صف خارج شوید تا وقت دیگر مسافران را نگیرید و بعد از اینکه بار خود را جابجا کردید، مجدداً به صف برگردید و باقی مراحل سفر را در پیش بگیرید.

    ارسال بار به مقصد نادرست

    گاه ممکن است بار شما به مقصد نادرستی ارسال شود و چون شما قبل از سفر برای خود بیمه مسافرتی تهیه نکرده اید در فرودگاه مقصد با مشکل مواجه شوید. خب بدیهی است که امروزه بهتر است قبل از انجام هر سفری آن را بیمه کنید چون با این کار می‌توانید در صورت گم شدن چمدان خود یا ارسال آن به مقصدی نادرست، از شرکت بیمه مربوطه غرامت دریافت نمایید و تا زمان پیدا شدن چمدان خود، مایحتاج مورد نیازتان را خریداری و سفر خود را به انجام رسانید. فراموش نکنید که اگر بیمه نداشته باشید و از قضا مدارک سفرتان نیز در چمدان موجود باشد قطعاً در این زمینه به مشکل می‌خورید. پس بهتر است این موضوع را جدی بگیرید و برای افزایش آگاهی خود در این زمینه، مقاله ای با عنوان " چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟ " را نیز در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

    سر و صدای مسافران خردسال در هواپیما

    مسلم است که نمی‌توان از والدین انتظار داشت که فرزند خردسال خود را در خانه رها کرده و به تنهایی به مسافرت بروند. از این رو خواهی نخواهی مسافران خردسال هم جزئی از جمعیت همسفر شما در هواپیما هستند که ممکن است سر و صدا و بازیگوشی هایی نیز داشته باشند. درست است که صدای گریه کودکان یا بازی آنها در هواپیما ممکن است کمی اعصاب خرد کن باشد اما فراموش نکنید که پدر و مادر این کودکان نیز به اندازه شما تمایل دارند تا گریه کودک خود را متوقف کرده و آرامش را به او بازگردانند. پس بهتر است در چنین شرایطی با صبوری بیشتری با همسفران خود رفتار نمایید و سعی کنید برای ساعاتی کوتاه هم که شده این گونه رفتارها را نادیده بگیرید و یا حداقل کاملاً دوستانه به والدین کودک در این خصوص تذکر دهید. به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی، هیچ گاه به طور مستقیم نباید با کودک برخورد نمایید چرا که این رفتار ممکن است مشکل را بزرگتر کرده و حتی منجر به درگیری در هواپیما شود.

    در نهایت یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر خود می‌توانید در هر زمان دلخواه به وب سایت قاصدک 24 یا اپلیکیشن این مجموعه مراجعه نمایید. شما در قاصدک 24 علاوه بر خرید بلیط می‌توانید بیمه مسافرتی دلخواه خود را نیز تهیه کرده و حتی هتل مورد نظرتان در سراسر کشور را نیز به صورت آنلاین رزرو کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو