مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش قیمت تمام شده مسکن تنها راه خانه دار شدن

عصر ساختمان- رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران معتقد است تنها راه برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد به ویژه کارگران، ساخت مسکن ارزان با قیمت تمام شده کمتر است و سیاستگذاری ها در بخش مسکن باید به سمت کاهش قیمت تمام شده برود.

کاهش قیمت تمام شده مسکن تنها راه خانه دار شدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ناصر چمنی در خصوص ساز و کار تامین مسکن کارگران اظهار کرد: معتقدم برای خانه دار شدن گروههای کم درآمد از جمله کارگران باید با عزم و اراده جدی پیش برویم و به جای حرف و پیشنهاد یک اقدام عملیاتی جدی صورت دهیم. در حال حاضر زمین و امکانات زیادی در اختیار کارخانه های دولتی و مجموعه های تابعه تامین اجتماعی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنها برای ساخت مسکن استفاده کرد.

    واگذاری واحدهای اجاره به شرط تملیک به کارگران

    وی واگذاری مسکن اجاره به شرط تملیک به کارگران را مورد تاکید قرار داد و در پاسخ به این پرسش که چرا واگذاری واحدهای اجاره به شرط تملیک مقرون به صرفه نیست، گفت: خانه های اجاره به شرط تملیک باعث می شود که هم  تب و تاب مسکن فروکش کند و هم کارگران از نعمت خانه دار شدن بهره مند شوند ولی کسانی که از مقرون به صرفه نبودن آن سخن می گویند و قیمت تمام شده آن را بالا می دانند به این دلیل است که کار ساخت و ساز دست انبوه ساز داده می شود.

    رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ادامه داد: اگر در بحث ساخت مسکن اجاره به شرط تملیک دولت خودش وارد عمل شود و هزینه کند و به دنبال پیمانکار نباشد که واحدها را بسازد و تحویل دهد در آن صورت مسکن با قیمت تمام شده پایین تری دست مصرف کننده می رسد. تنها در این صورت است که اصل 31 قانون اساسی و تامین مسکن آحاد جامعه محقق می شود و ساخت مسکن ارزان جواب می دهد.

    اجرای سیاستگذاری ها در جهت کاهش قیمت تمام شده

    این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه در بحث مسکن سیاستگذاری ها باید به سمت کاهش قیمت تمام شده برود، افزود: امروز اگر 100 متر زمین رایگان به کارگران بدهیم قادر به ساخت و ساز در آن نیستند چون هم قیمت مصالح ساختمانی افزایش یافته و هم پرداخت اقساط سنگین وام 18 درصدی در توان کارگران نیست.

    به گفته چمنی افزایش مبلغ وام مسکن کارگشا نیست و اگر 100 میلیون تومان وام هم داده شود در شرایط حاضر نمی توان خانه سازی کرد مگر آنکه قیمت تمام شده ساخت مسکن برای کارگران و گروههای دیگر درآمدی کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار