مدیران خودروعصر اعتبار

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است.

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر گفت: ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی بوده و تمام شرایط برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی برداشته شده است.

۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است.
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، احمد اصغری‌ مهرآبادی امروز ، اظهار داشت: بر اساس آمارها، 117 هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است و البته تعداد قطعی بیشتر از این بوده و با افزایش قیمت مصالح ساحتمانی و...، آمار واحدهای بدون متقاضی روزبه‌روز کاهش یافته است.

    وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌ها، تمام شرایط برای واگذاری واحدهای بدون متقاضی برداشته و به استان‌ها نیز اعلام شده است.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر ادامه داد: کار ساخت 50 هزار واحد مسکن مهر در دستگاه‌های قضایی مطرح شده است و بعد از دریافت رأی قطعی به‌سرعت به اتمام می‌رسد.

    اصغری‌مهرآبادی افزود: زمان اتمام همه پروژه‌های مسکن مهر، سال جاری اعلام شده که به‌صورت جدی و هفتگی گزارش این وضع را پیگیری و به وزیر راه و شهرسازی اعلام می‌کنیم و در این زمینه، 10 جلسه را با استان‌ها طی هفته برگزار می‌کنیم تا به خاتمه این پروژه بزرگ نزدیک شویم.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر درخصوص پردیس گفت: مشکل اصلی ما پردیس است و در دولت تدبیر و امید و در شهرهای جدید کشور، بیش از 140 هزار واحد افتتاح کردیم.

    اصغری‌مهرآبادی ادامه داد: در پردیس کمی تأخیر در تحویل وجود دارد و روند در باقی شهرهای جدید کشور نیز این‌گونه است؛ زیرا توپوگرافی، ساخت‌وساز، حجم خاک‌ریزی و خاک‌برداری، دیوار حائل و... خود به‌تنهایی پروژه‌ای عظیم است؛ انتقال خدمات آب، برق، گاز، ساخت تصفیه‌خانه آب و فاضلاب و... نیز به آن اضافه می‌شود.

    وی ادامه داد: در شهر جدید پرند در سال گذشته دو نوبت افتتاح داشتیم؛ همچنین در سال گذشته در شهرهای جدید اندیشه، فولادشهر، بهارستان، سهند، مهاجران، صدرا و... افتتاح داشتیم و کار به‌صورت جدی ادامه دارد؛ اما انعکاس مطلوبی در این زمینه وجود نداشت و اگر منصفانه این اقدامات منعکس شود، حجم کار در این دولت مشخص خواهد شد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر افزود: برای رونق دادن به بخش ساخت‌وساز در بانک مسکن جلسه‌ای برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شده و مقرر شد تمام متمم را در اختیار سازنده‌ها قرار دهند.

    وی تصریح کرد: در کل کشور زمانی که پیشرفت فیزیکی به 60 درصد می‌رسد، اجازه انعقاد قرارداد متمم داده می‌شود؛ اما برای پردیس این متمم باید به 40 درصد برسد تا قرارداد منعقد شود و در 50 درصد متمم پرداخت خواهد شد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر اضافه کرد: این تصمیمات در کمیته مسکن مهر بانک مسکن گرفته ‌شده و این نشان‌دهنده این است که همه ما خواهان تکمیل ساخت‌وسازهای مسکن مهر هستیم؛ در هر سایتی بحث مسکن مهر مطرح می‌شود نهایتاً به پردیس ختم می‌شود و در پرند این موارد فروکش کرده و این در صورتی است که در پردیس ما بیش از 55 هزار واحد تحویل داده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی