مدیران خودروعصر اعتبار

خورده شدن خانه پسر ناصرالدین شاه توسط موریانه‌ها

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر از تخریب این عمارت خبر داد و گفت: بخش‌های زیادی از این عمارت توسط موریانه ها خورده شده و به شهرداری پیشنهاد می‌کنیم در بازسازی این عمارت کمک کند.

خورده شدن خانه پسر ناصرالدین شاه توسط موریانه‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمد سالاری، با بیان اینکه عمارت مسعودیه در میدان بهارستان را سازمان میراث فرهنگی باز پس گرفته است گفت: در دوران احمدی نژاد این عمارت در یک مناقصه اشکال‌داری واگذار شده است.

    مناقصه‌ای که فقط یک متقاضی داشت

    وی در ادامه افزود: در سال 89 و در زمان آقای بقایی که مسئول سازمان میراث فرهنگی کشور بود در مناقصه‌ای که فقط یک نفر متقاضی داشت آن هم شرکت عظام بود این عمارت واگذار شد و قرار بود این شرکت 4 میلیارد  تومان به مدت سه سال برای مرمت این عمارت‌خانه صرف کند.

    به گفته سالاری متاسفانه بعد از گذشت 6 سال فقط 400 میلیون تومان هزینه شده است و بازدیدی که از این عمارت داشتم نشان از تخریب‌های زیادی در این مکان تاریخی بود.

    شهرداری در بازسازی ورود کند

    وی بیان کرد: قسمت‌های زیادی از این عمارت‌خانه را موریانه خورده و آیینه کاری‌هایش خراب شده و نیازمند بازسازی است و پیشنهاد می‌کنیم که شهرداری تهران در بازسازی این عمارت کمک کند تا بتوانیم از  این مکان تاریخی در بخش‌های فرهنگی استفاده کنیم.

    سالاری با اشاره به اینکه عمارت مسعودیه یکی از بناهای تاریخی در دوره ناصری بوده است، گفت: سازمان میراث فرهنگی با پیگیری‌های انجام شده این عمارت را پس گرفته است البته اختلافات همچنان ادامه دارد.

    تخریب خانه پسر ناصرالدین شاه

    رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با بیان اینکه این عمارت یکی از بناهای فاخر میراثی تهران است گفت: در حال حاضر این مکان تاریخی رو به تخریب است و باید هر چه سریعتر برای آن فکری کرد.

    سالاری ادامه داد: عمارت مسعودیه به اسم مسعود میرزا یکی از فرزندان ناصرالدین شاه است و در زمینی به وسعت 14 هزار متر ساخته شده است. عمارت مسعودیه کاخ گلستان دوم است و اتفاقات زیادی در دوران ناصری در آن رخ داده است و یکی از آن بقایای در جنبش مشروطه بوده است .

    وی گفت: این عمارت محل تجمع مشروطه‌خواهان در مخالفت با محمدعلی‌‌ شاه بود و بعد از اینکه محمدعلی شاه مجلس را به توپ بست این عمارت را نیز به توپ بست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو