مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن:

تکمیل سیستم بانکداری متمرکز بانک مسکن تا آذرماه

عصر ساختمان- مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: تکمیل بخش اصلی سیستم متمرکز بانکی (Core Banking) تا آذر ماه به سرانجام می‌رسد.

تکمیل سیستم بانکداری متمرکز بانک مسکن تا آذرماه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، ساسان شیردل با تاکید بر اینکه بانک مسکن در قالب طرح تحول دیجیتال در صدد غیرحضوری کردن عمده خدمات بانکی است که اکنون از طریق شعب ارائه می‌دهد، گفت: تمرکز ما بر ارائه خدمت در بستر اینترنت و تلفن همراه بوده و حتی خودپرداز و کیوسک‌بانک در این موضوع اولویت ندارد؛ به ویژه با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر تهدیدهای غیرمنتظره نظیر کرونا رخ داد و در نتیجه موضوع ارائه خدمت به نحوی که مشتریان ناگزیر به حضور فیزیکی بیرون از منزل و در شعب نباند، برای ما اولویت دوچندان پیدا کرد.

    وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته موضوع انتقال حساب‌های صندوق بانک مسکن به سیستم متمرکز در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد، افزود: ذیل ماموریت بانکداری متمرکز، متمرکزسازی سرویس‌های پایه دنبال شده و پلتفرم بانکداری متناسب با سیستم Core یکپارچه‌سازی شده است که به این ترتیب عمده سرویس‌های بانکی یک به یک در بستر مجازی قابل ارائه خواهند شد.

    شیردل با بیان اینکه در حال حاضر سه سیستم عمده در بانک مسکن وجود دارد که هنوز متمرکز نشده‌اند، گفت: یکی از آنها سیستم حساب‌های نوین است که تا آذرماه کار متمرکزسازی آن و انتقال به بستر متمرکز به سرانجام خواهد رسید. همچنین سیستم خوددریافت بانک مسکن هنوز به طور کامل متمرکز نشده که تا آذر ماه این ماموریت نیز عملیاتی خواهد شد. در بخش سیستم ارزی نیز اکنون در حال ورود اطلاعات به بستر متمرکز هستیم.

    وی تاکید کرد: با این اوصاف مجموعه ماموریت‌های مربوط به تحقق کامل سیستم بانکداری متمرکز تا پایان آذر ماه به سرانجام خواهد رسید.

    مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در عین حال توضیح داد: پس از تکمیل Core Banking ذیل این سیستم باید ایجاد زیرساخت‌های دیگری برای تحقق دیجیتالی شدن بانک مسکن دنبال شود که این پروسه شش تا هفت ماه ادامه خواهد داشت. اما زیرساخت اصلی بانکداری متمرکز در آذر ماه به طول کامل ایجاد شده و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

    شیردل با بیان اینکه بانک مسکن از هم‌اکنون ماموریت‌های طرح تحول دیجیتال خود را متناسب با تغییرات روز دنیا در حوزه بانکداری تعریف کرده است، از هدفگذاری در این حوزه برای سال 2030 خبر داد و افزود: برنامه ما برای مهاجرت کامل به بستر IT در سال‌های پیش رو کاملا مشخص است.

    وی افزود: بخش‌های کلیدی این برنامه شامل دو جزء اصلی است؛ نخست مجازی کردن خدمات و توسعه ابزارها و دوم مطرح شدن به عنوان یک پلت‌فرم بانکی قابل اتکا که در اکوسیستم بانکی جهانی قابل استفاده باشد. در عین حال با توجه به طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده، برنامه‌هایی در حوزه مسکن و ساختمان نیز که ماموریت تخصصی بانک مسکن است، تعریف خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار