مدیران خودروعصر اعتبار

آرامش قیمتی در بازار ارمغان بورس مسکن خواهد بود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت فعال شدن بورس مسکن با هدف ساماندهی وضعیت بازار تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یکی از مولفه های است که می‌تواند بازار را به سمت آرامش قیمتی سوق دهد.

آرامش قیمتی در بازار ارمغان بورس مسکن خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مسلم صالحی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در مسیر ساماندهی وضعیت بازار مسکن، گفت: استفاده از ظرفیت بازار سرمایه یکی از مولفه های است که می‌تواند بازار را به سمت آرامش قیمتی سوق دهد.
    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریزش بورس در هفته های اخیر نباید باعث عقب گرد مردم از سرمایه گذاری در آن باشد، افزود: ریزش فعلی بورس نشان از بد بودن ماهیت آن ندارد از این رو وضعیت فعلی نیز معلول علل بسیاری است از این رو نباید به آن بدبین شد.
    وی با تاکید بر اینکه عدم اطلاع کافی سهام داران از وضعیت بازار یا عوامل دیگر به وضعیت فعلی بورس دامن زده است، تصریح کرد: قطعا در شرایط فعلی بورس مسکن و املاک با توجه به شفافیت حاصله می تواند به تعادل بخشی به قیمت ها کمک کند.
    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در بازار سرمایه نیازمند اطلاع رسانی به مردم و آموزش دهی کافی هستیم، گفت: مردم باید از آینده سرمایه گذاری در بورس مطلع بوده و با این علم از متضرر شدن خود جلوگیری کنند.
    صالحی با تاکید بر اینکه خرید متری مسکن و همچنین عرضه کلی یک واحد مسکونی در بورس دو ایده مطرح شده در این زمینه هستند، افزود: فروش یک واحد مسکونی در بورس به نظر بهتر از فروش متری مسکن خواهد بود و به طور حتم از تنش قیمتی در بازار نیز جلوگیری خواهد کرد.
    وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که شفافیت در نرخ گذاری خود به خود به حذف دلالی و واسطه گری منجر شود و این مسیر تنها با فعال شدن بورس محقق می شود.
    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش متری مسکن در بورس یکی از مسیرهای باز شدن دست دلالان در قیمت گذاری است، گفت: باید از ظرفیت بورس در مسیر حذف واسطه گری استفاده کرد که خود این می تواند قیمت ها را ساماندهی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار