مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۲۹۵۸ واحد مسکن مهر در قم تا پایان سال ۹۵

عصر ساختمان:مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم گفت:سه هزار و ۹۵۸ واحد از تعهدات مسکن مهر استان باقی مانده که دو هزار و ۹۵۸ واحد آن تا پایان امسال و یک هزار واحد نیز در سه ماه نخست سال آینده به متقاضیان واگذار می شود.

واگذاری ۲۹۵۸ واحد مسکن مهر در قم تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محمدرضا فرج ، افزود: تعهد استان قم در واگذاری مسکن مهر 46 هزار و 570 واحد بوده که تاکنون 42 هزار و 612 واحد طی 11 مرحله واگذار شده است.
    وی دلیل به تاخیر افتادن واگذاری مسکن مهر را واریزی های ناقص، واریزنکردن به موقع هزینه ساخت، اختلاف بین متقاضیان و هیات مدیره شرکت تعاونی و یا اشکالات فنی عنوان کرد.
    به گفته فرج، واحدهای مسکن مهر در حال احداث به طور میانگین بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و زیرساخت واحدهای مسکن مهر واگذار شده نیز شامل تاسیسات آب، برق، گاز و راه بیش از 95 درصد تکمیل شده است.
    وی در خصوص تعهد راه و شهرسازی در ساخت واحدهای آموزشی و بهداشت و درمان در محلات مسکن مهر، گفت: اداره کل راه و شهرسازی وظیفه واگذاری زمین جهت ساخت مدرسه و درمانگاه به اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دارد.
    وی افزود: این اقدام در محله های شهرک پردیسان قم که غالب مسکن مهر در این منطقه ساخته شده، انجام شده است.
    پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
    مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم تاکید کرد: از تعداد کل واحدهای مسکن مهر احداث شده و یا در حال احداث در شهر قم هیچ واحد فاقد متقاضی وجود ندارد و فقط 200 واحد در بخش سلفچگان فاقد متقاضی است.
    وی با بیان اینکه تعهد ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار تن است، گفت: دو هزار 572 واحد در بخش های کهک، قنوات، سلفچگان و دستجرد استان قم ساخته و واگذار شده است.
    وی به شاخص مسکن مهر درقم اشاره کرد و گفت: این استان از سال 89 تاکنون بر اساس گزارش های وزارت راه و شهرسازی همواره جزء سه استان برتر کشور در اجرای تعهدات خود در ساخت و واگذاری مسکن مهر بوده است.
    معاون مسکن شهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم نیز در گفت و گو با ایرنا به متقاضی نداشتن 200 واحد مسکن مهر در بخش سلفچگان اشاره کرد و گفت: تصمیم گیری ساخت مسکن مهر و تعداد آن بر عهده شورای مسکن در استانداری قم است و این شورا ساخت 200 واحد مسکن مهر را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تکلیف کرد.
    داریوش بلدی افزود: متاسفانه قبل از اینکه تعداد متقاضیان مسکن مهر در این بخش مشخص شود، نسبت به ساخت این تعداد واحد مسکن مهر تصمیم گیری شده است.
    وی همچنین اضافه کرد: در ابتدا قرار بود این واحدها به کارکنان منطقه آزاد سلفچگان واگذار شود، ولی این افراد در شهرک پردیسان ساکن شدند.
    بخش سلفچگان در 50 کیلومتری جنوب شهر قم قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو