مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ساخت ١١٥ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید

عصر ساختمان- شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد: از سهم ٢۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید تاکنون عملیات ساخت ١١٥ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است.

آغاز ساخت ١١٥ هزار واحد مسکن ملی در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، جلسه هم‌اندیشی مدیران‌عامل شهرهای جدید با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار و آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در این شهرها بررسی شد.

    شهرهای جدید در مجموع موظف به ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن هستند که تاکنون عملیات اجرایی 15 هزار و 342 واحد به‌صورت مشارکتی، 38 هزار و 418 واحد در قالب تفاهم‌نامه، 34 هزار و 209 واحد به روش ثبت‌نام متقاضیان و 27 هزار و 319 واحد در قالب واگذاری با تعهد ساخت، آغاز شده و یا در آستانه شروع است.

    همچنین، طبق آمار اعلام شده از پروژه‌های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن به‌صورت جزئی و شهر به شهر تاکنون عملیات اجرایی یک‌هزار و 850 واحد در شهر جدید اندیشه، هفت هزار و 141 واحد در شهر جدید پرند، سه هزار و 389 واحد در شهر جدید پردیس، هشت هزار و 478 واحد در شهر جدید هشتگرد، 13 هزار و 471 واحد در شهر جدید فولادشهر آغاز شده است.

    همچنین ساخت چهار هزار و 238 واحد در شهر جدید بهارستان، دو هزار و 700 واحد در شهر جدید گلبهار، 500 واحد در شهر جدید بینالود، سه هزار و 946 واحد در شهر جدید صدرا، دو هزار و 547 واحد در شهر جدید سهند، یک‌هزار واحد در شهر جدید امیرکبیر، 500 واحد در شهر جدید شیرین‌شهر، یک‌هزار واحد در شهر جدید رامین و سه هزار واحد در شهر جدید ایوانکی آغاز شده و یا آماده شروع هستند.

    بررسی مفاد تفاهمنامه‌ها و نحوه انعقاد قرارداد پروژه‌ها، آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان، بررسی پروژه‌های مربوط به هر یک از شهرهای جدید، عملکرد شهرهای جدید در زمینه تفاهم‌نامه‌های طرح اقدام ملی مسکن و تعیین سازوکار اجرایی پروژه‌ها، عملکرد پروژه‌های مشارکتی و تبیین سیاست‌های آتی و نیز عملکرد پروژه‌های واگذاری با تعهد ساخت، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی