مدیران خودروعصر اعتبار

تعویق تکمیل کلیسایی که ۱۳۷ سال منتظر مانده بود

عصر ساختمان- تاریخ تحویل کلیسای مشهور «ساگرادا فامیلیا» واقع در اسپانیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعوق افتاد و ساخت آن دیگر تا سال ۲۰۲۶ نیز به اتمام نخواهد رسید.

تعویق تکمیل کلیسایی که ۱۳۷ سال منتظر مانده بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «استیو کمپس» سرپرست پروژه ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» بیان کرد :« شرایط بحران ویروس کرونا ما را مجبور کرد درباره جدول زمانی ساخت این کلیسا تجدید نظر کنیم.»

    این کلیسا که در شهر بارسلون واقع در اسپانیا قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود.

    کلیسای «ساگرادا فامیلیا» که ساخت بنای آن در سال 1882 آغاز شده بود و هنوز کامل نشده است پس از حدود 140 سال، سال گذشته مجوز ساخت دریافت کرد.

    این کلیسا که معمار آن «آنتونی گائودی» از بزرگترین معماران دو قرن اخیر دنیا بوده است از شاهکارهای معماری محسوب می‌شود که از سال 2005 میلادی به عنوان یکی از آثار ارزشمند در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

    «آنتونی گائودی» معمار برجسته اسپانیایی 15 سال آخر عمر خود را صرف پروژه کرد سرانجام در طبقه زیرین کلیسا به خاک سپرده شد. در زمان مرگ «گائودی» در سال 1926 کمتر از یک چهارم از کل بنای کلیسا تکمیل شده بود.

    پس از اتمام پروژه ساخت این بنا، کلیسای «ساگرادا فامیلیا» 18 برج خواهد داشت که ارتفاع بلندترین ‌آن‌ها به 172 متر خواهد رسید.

    قرار بود ساخت این کلیسا تا سال 2026 (همزمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی) به اتمام برسد.

    سرپرست ساخت کلیسای «ساگرادا فامیلیا» بیان کرد:«ما نمی‌توانیم تاریخ جدیدی برای اتمام ساخت این بنا اعلام کنیم، اما مطمئنا تکمیل آن تا سال 2026 غیرممکن خواهد بود.»

    به گفته «کمپس» در ماه مارس همزمان با اعلام قرنطینه توسط دولت اسپانیا روند ساخت این کلیسا نیز متوقف شد و ساخت آن از هفته‌های آینده ازسرگرفته خواهد شد.

    حتی با از سرگیری ساخت این کلیسا، روند ساخت و ساز به دلیل کمبود بودجه که با کمک‌های مردمی و سود حاصل از بلیت‌های فروخته‌شده به گردشگران تامین می‌شد، سرعت کمی خواهد داشت، چرا که منبع تامین بودجه ساخت این کلیسا در دوران کرونا با مشکل مواجه شده است.

    پیش‌تر اعلام شده بود، سالانه بیش از 4.5 میلیون گردشگر از کلیسای تاریخی و زیبای شهر بارسلون دیدن می‌کنند. مقامات شهر بارسلون معتقدند در صورت تکمیل این پروژه بسیار بزرگ سالانه 20 میلیون توریست از آن دیدن خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار