مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ مشهد:

ایمنی ساختمان‌ها با حساسیت بررسی می‌شود

حادثه سلمان یک هشدار است

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ مشهد بابیان اینکه ایمنی ساختمان‌ها با وسواس بالایی بررسی می‌شود گفت: حادثه برج سلمان هشداری برای بازنگری وضعیت فعلی ساختمان‌ها است.

ایمنی ساختمان‌ها با حساسیت بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ، با اشاره به حادثه شب گذشته برج تجاری ـ اداری سلمان اظهار کرد: آغاز فعالیت‌های ساختمانی و دریافت پایان کار این برج مربوط به سال‌های 84، 85 است و در همان موقع نیز مشاور و طراح داشته است.

    وی ادامه داد: این ساختمان قطعا در زمان خود براساس مقررات و آیین‌نامه‌های موجود در همان زمان ساخته شده و آیین‌نامه‌های همان موقع را رعایت کرده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ مشهد با اشاره به ضرورت وجود پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل صحیح و به موقع حوادث گفت: اگر بتوانیم در ساخت‌وسازها مقررات دقیقی را اعمال کنیم و بر بحث ایمنی ساختمان‌ها نظارت جدی داشته باشیم، قطعا در کنترل بحران‌ها موفق عمل خواهیم کرد.

    حسین‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا هم‌اکنون نظارت دقیقی‌بر رعایت مقررات ایمنی در ساختمان‌ها به ویژه مکان‌های مهم و عمومی شهر در زمان دریافت پروانه ساخت وجود دارد یا خیر، گفت: قطعا این موضوع به صورت دقیق و جدی در ساختمان‌ها اعمال شده و رعایت موارد ایمنی ساختمان‌ها با وسواس بالایی بررسی می‌شود.

    وی‌ افزود: اما گاهی در هنگام وقوع یک حادثه همچون آتش‌سوزی، عواملی دست به دست هم می‌دهند تا آن حادثه گسترش یابد، به عنوان مثال در حادثه شب گذشته برج سلمان، آتش از قسمت‌های بالایی برج زبانه کشید و باد نیز به گسترش آتش‌سوزی کمک کرد.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ مشهد خاطرنشان کرد: یکی از ایراداتی که در حوزه کنترل مسائل ایمنی ساختمان‌ها وجود دارد این است که ساختمان براساس اصول و ضوابط پایان کار می‌گیرد اما بعد از آن، برخی مالکان اقدام به تغییر دکوراسیون داخلی می‌کنند و مصالح مورد استفاده آنها ممکن است ضدحریق نباشد.

    حسین‌نژاد ادامه داد: این دکوراسیون‌ها ممکن است با کوچکترین جرقه مشتعل شده و اگر در طرازهای بالا قرار داشته باشند، کار سخت‌تر شده و امکان اطفا حریق کمتر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه توصیه می‌شود پس از دریافت پایان کار، هرگونه تغییرات در دکوراسیون ساختمان‌ها حتما به اطلاع آتش‌نشانی برسد،‌ اظهار کرد:حادثه برج سلمان در واقع هشداری برای بازنگری وضعیت فعلی ساختمان‌ها بررسی عوامل اشتعال‌زا است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری‌ مشهد در پاسخ به این سوال که آیا پرونده برج سلمان برای بررسی وضعیت دریافت پایان کار به شکل قانونی و رعایت ضوابط ایمنی قابل بررسی است یا خیر؟ گفت: قطعا پرونده برج سلمان قابل بررسی است تا بتوانیم این حادثه را آسیب‌شناسی کرده و اجازه وقوع حادثه مشابه در ساختمان‌های دیگر شهر را ندهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو