مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست بانک مسکن استان همدان:

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در همدان

همدان پس از کیش رتبه دوم افزایش قیمت مسکن را دارد

عصر ساختمان:سرپرست بانک مسکن استان همدان از پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در همدان خبر داد و گفت: همدان پس از کیش رتبه دوم افزایش قیمت مسکن را دارد.

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن در همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، حسن ریحانی پور ، اظهار داشت: بانک مسکن استان همدان از نظر مانده تسهیلات رتبه نخست را داشته و 30 درصد مانده تسهیلات مربوط به بانک مسکن است.

    وی با اشاره به اینکه بانک مسکن همدان از نظر مانده منابع رتبه دوم را بعد از بانک ملی داشته و در بین عشب استانی بانک مسکن رتبه اول را دارد، افزود: بانک مسکن همدان 14.5 درصد از منابع استانی سهم دارد که در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

    ریحانی پور با اعلام اینکه 60 هزار فقره تسهیلات برای واحدهای مسکن مهر پرداخت شده است، گفت: 29 هزار فقره در شهرهای بالای 25 هزار نفر، هفت هزار و 500 فقره در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 18 هزار فقره در روستاها و چهار هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده بوده است.

    وی با اشاره به اینکه صنعت ساخت و ساز و مسکن در بین بخشهای اقتصادی اهمیت بالایی دارد، عنوان کرد: بخش مسکن و ساختمان 11 تا 13 درصد اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است چراکه این صنعت با 134 بخش ارتباط شغلی و اقتصادی دارد.

    سرپرست بانک مسکن استان همدان بیان کرد: سال گذشته 900 میلیارد تومان در بخش ساخت و ساز تسهیلات توسط بانک مسکن همدان پرداخت شد که نسبت به سال 93، 6.5 برابر افزایش یافت و این در شرایط رکود ساخت و ساز بود.

    وی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای ساخت دو هزار و 300 واحد مسکن پرداخت شده است، عنوان کرد: این تسهیلات سبب اشتغالزایی برای چهار هزار و 300 نفر شده است.

    ریحانی پور بیان کرد: 177 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک مسکن در سال 95 به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 164 درصد رشد و افزایش داشته است.

    وی اظهار داشت: چندین سال سقف تسهیلات مسکن 35 میلیون تومان بود که در آخرین تغییرات تسهیلات خرید به 160 میلیون تومان و ساختمان 150 میلیون تومان افزایش یافته و و نشان می‌دهد حرکتهایی شده است.

    سرپرست بانک مسکن استان همدان با اعلام اینکه حل مشکل رکود بخش مسکن سخت و دشوار است، گفت: در حال حاضر 90 میلیون تومان به صورت سنتی، 110 میلیون تومان به صورت صنعتی و 130 میلیون تومان برای پروژه‌های با فناوری نوین تسهیلات پرداخت می‌شود.

    وی تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مسکن نیاز به سپرده‌گذاری طولانی مدت و خواب سرمایه ندارند چون فصل کاری در استان همدان محدود است و تلاش داریم نهایت همکاری را با متقاضیان این بخش داشته باشیم.

    ریحانی پور درباره پرداخت تسهیلات خرید مسکن نیز گفت: سقف تسهیلات تا سالهای گذشته 35 میلیون تومان بود که در مرکز استان همدان به 120 میلیون تومان افزایش یافته است.

    وی با اعلام اینکه همدان از نظر افزایش قیمت مسکن بعد از جزیره کیش رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ولی همدان به سبب سرمایه‌گذاری توجیه ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو