مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰ طرح اولویت دار راه و مسکن در دستور کار جدی قرار گرفته است

عصر ساختمان:مسئول طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در استان قزوین گفت: ۱۰ طرح حوزه راه و مسکن این استان در دستور کار جدی قرار گرفته است.

۱۰ طرح اولویت دار راه و مسکن در دستور کار جدی قرار گرفته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، داود رحمانی ،افزود: در راستای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و ابلاغ دولت تدبیر و امید در این زمینه، چهار طرح عمرانی در حوزه راه سازی، سه طرح در حوزه مسکن و سه طرح نیز در حوزه احیای بافت های فرسوده به عنوان طرح های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین شناسایی و تعریف شده است.
    به گفته وی، موضوع اقتصاد مقاومتی حول پنج محور اساسی از جمله توجه و استفاده از منابع داخلی، توسعه ظرفیت داخلی، برون گرایی و درون زا بودن، تکیه بر توسعه روابط منطقه ای و توجه به اولویت طرح ها قرار گرفته است.
    وی با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه این اداره کل، گفت: با توجه به محورهای تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، طرح های منطبق در بخش احداث کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در حوزه راه سازی، رونق بخشیدن در حوزه مسکن و نیز در حوزه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد.
    رحمانی با اشاره به طرح های اولویت دار در حوزه راه، افزود: چهار خطه کردن جاده آوج - رزن، شامی شاپ - اسفرورین و جاده قدیم قزوین - آبیک به طول 50 کیلومتر هر سه با مشخصات راه اصلی و نیز بهسازی و نوسازی راه های روستایی با دو هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی از جمله این طرح های هستند.
    وی در ادامه به طرح های اولویت دار حوزه مسکن اشاره و یادآور شد: به منظور رونق بخش مسکن سه طرح از جمله ایجاد صندوق زمین و مسکن به منظور جمع آوری سرمایه های خرد، مجتمع تجاری - مسکونی مهرگان و احداث بازارچه تجاری مهرگان در حال پیگیری است.
    وی با اشاره به ویژگی های بارز ایجاد صندوق زمین و مسکن، افزود: این مهم به عنوان یکی از ابزارهای محرک مشارکت آحاد مختلف جامعه در رونق بخش مسکن خواهد بود.
    رحمانی اضافه کرد: مجتمع تجاری - مسکونی مهرگان نیز با زیربنایی در حدود 10 هزار متر مربع از طریق انعقاد قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار گرفته و در چند روز آینده آگهی فراخوان مشارکت آن منتشر خواهد شد.
    وی حجم سرمایه گذاری این طرح را حدود 200 میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی اعلام و افزود: احداث بازارچه تجاری با سرمایه گذاری حدود 50 میلیارد ریال در ناحیه شهری مهرگان در دستور کار قرار دارد که مراحل تهیه نقشه و اطلاعات اولیه آن رو به پایان بوده و به زودی آگهی فراخوان آن نیز منتشر می شود.
    به گفته وی در بخش رونق مسکن، حمایت از طریق مقررات ملی ساختمان به خصوص مبحث 19 که موضوع صرفه جویی انرژی در ساختمان های احداثی خواهد بود در دستور کار قرار دارد.
    وی با اشاره به طرح های اولویت دار در حوزه احیای بافت های فرسوده، یادآور شد: پرداخت یک هزار و 100 فقره تسهیلات جهت احداث واحدهای مسکونی در دستور کار قرار دارد که در مرکز استان تا سقف 400 میلیون ریال و در سایر شهرها نیز تا 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی در اختیار سازندگان از طریق اداره کل راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.
    وی ادامه داد: همچنین طرح کاربری های مختلط در پنبه ریسه قزوین با زیربنایی حدود 57 هزار متر مربع در دستور کار سازمان بوده که به شکل مشارکتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تعریف و مقرر شده ظرف پنج سال آینده با توجه به زیربنای احداثی و کاربری های تعریف شده به پایان برسد.
    رحمانی اضافه کرد: طرح مرکز بهداشتی، درمانی باغ نشاط با 21 هزار متر مربع زیربنا و مشارکت بخش خصوصی به منظور توانمند سازی سکونت گاه های غیررسمی در دستور کار قرار گرفته و به صورت جدی نیز پیگیری و اجرا خواهد شد.
    به گفته رحمانی، تمامی طرح های یاد شده با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حجم سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریال تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.
    وی ادامه داد: سایر طرح های در دست اجرا نیز به منظور ورود بخش خصوصی و استفاده از توان آنها در دستور کار بوده که می توان به واگذاری زمین جهت احداث کاربری های عمومی نظیر آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی در قالب ماده 100 قانون نحوه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اشاره و ظرف یک هفته آینده هم آگهی آن منتشر می شود.
    رحمانی افزود: طرح های یاد شده علاوه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال قابل توجهی داشته که می توان به سه هزار فرصت شغلی در آنها اشاره کرد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به بسته های تسهیلاتی که از طریق بانک مسکن در اختیار سازندگان مسکن قرار گرفته امیدواریم شاهد دوره خروج از رکود بخش مسکن و تمایل سازندگان به استفاده از این تسهیلات در آینده نزدیک باشیم.
    رحمانی در پایان افزود: با آغاز ساخت و سازها در حوزه مسکن، 123 حرفه براساس کتاب ISIC وابسته به بخش مسکن رونق یافته و زمینه اشتغال در حوزه های مختلف را نیز فراهم خواهد آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو