مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل ثبت اسناد و املاک زنجان خبر داد

صدور بیش از ۱۰۰ هزار سند مالکیت تک برگ در زنجان

عصر ساختمان:مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: از زمان شروع صدور سندهای تک برگ در استان، بیش از ۱۰۰ هزار سند در این اداره کل صادر و تحویل مالکان شده است.

صدور بیش از ۱۰۰ هزار سند مالکیت تک برگ در زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، جعفر الوندی ، با بیان این خبر افزود: مردم می توانند برای تبدیل سندهای دفترچه ای خود به سند تک برگ به اداره های ثبت اسناد و املاک شهرستان مراجعه کنند که در صورت کامل بودن اطلاعات ملک مورد درخواست، ظرف 2 روز سند جدید تک برگ برای آنها صادر خواهد شد.
    وی به مزیت های سند تک برگ اشاره و اظهار کرد: شناسایی دقیق محدوده پلاک ها به خاطر ثبت توسط سیستم مختصات جغرافیایی یو.تی.ام در آینده به راحتی امکان پذیر است، این در حالی است که در گذشته بیشترین شکایات در این زمینه بوده است.
    الوندی با بیان اینکه اسناد رسمی از اهمیت بالایی برخوردار هستند گفت: دستگاه قضایی و دولت زمانی که مورد اختلافی در رابطه با یک ملک بین دو طرف به وجود آید، حمایت های لازم را از سندهای صادره در سازمان ثبت اسناد و املاک نسبت به سایر سندهای غیر رسمی در رفع مشکل احتمالی می کند.
    وی از تاسیس سامانه جدید ثبت آنی در سازمان مرکزی خبر داد و افزود: با راه اندازی این سیستم بسیاری از مشکلات امور ثبتی رفع شده است که از جمله آنها می توان به مشخص شدن فوری افراد ممنونع المعامله، املاک بازداشتی، استعلام الکترونیک، بسته شدن راه های نفوذ برای جعل سند، الحاق نشدن بند اضافه در سندی که صادر شده اشاره کرد.
    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان به تعداد آرشیو اسناد ثبت شده در این اداره کل اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 480 هزار پرونده در آرشیو نگهداری می شود و به مرور تمامی پرونده های کاغذی به الکترونیکی تبدیل خواهد شد.
    وی به راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی شرکت ها اشاره کرده و گفت: از زمان آغاز به کار این سامانه دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و فقط پس از تکمیل مدارک مورد نیاز، فرد متقاضی می تواند بعد از 2 ساعت برای امضا و ثبت نهایی شرکت به اداره ثبت اسناد و املاک واقع در شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند.
    الوندی از صدور چهار هزار و 230 برگ سند مالکیت مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: سال گذشته نزدیک به 35هزار فقره سند مالکیت حدنگار (کاداستر) صادر شد، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال 93 رشد هشت درصدی داشته است.
    کاداستر به معنی فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین که مشخصه های زمینی مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.
    مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان اظهار کرد: سال قبل کلیه پرونده هایی که به دلیل های مختلف به هیات نظارت ارجاع شده اند منجر به صدور رای شده است و در این حوزه پرونده بدون رای در سال 94نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار