مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور:

احداث واحدهای مسکونی تجملی در حیطه کار بنیاد مسکن نیست

عصر ساختمان:معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: احداث واحدهای مسکونی تجملی در حیطه کار بنیاد مسکن نیست اما در عین حال نمی پذیریم که ساختمان ها بدون تاسیسات و امکانات به متقاضیان واگذار شود.

احداث واحدهای مسکونی تجملی در حیطه کار بنیاد مسکن نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،جواد حق شناس با اشاره به اینکه ، تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی را یکی از معیارهای اصلی واحد های بنیاد مسکن به شمار می رود ، بیان داشت: واحد ها اگر بدون خدماتی مانند آب، برق، گاز، راه، فاضلاب، مدرسه، مسجد و فضای سبز مناسب واگذار شوند بدون شک مردم را با مشکلات مواجه خواهند کرد از این رو تامین خدمات هم از اولویت های بنیاد مسکن است .
    وی، خواستار همکاری سایر دستگاه ها برای تامین خدمات در واحدهای مسکونی این بنیاد شد و گفت: در بسیاری از شرایط بنیاد مسکن خدمات مورد نیاز را پیش بینی می کند اما تامین آن نیاز به مشارکت و همکاری سایر دستگاه ها دارد.
    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه مسکن کوچک اما زیبا الگوی احداث مسکن شهری در بنیاد مسکن است اظهار کرد: بنیاد مسکن به طور معمول در مناطق شهری متوسط اقدام به احداث مسکن برای اقشار کم درآمد می کند اما الگوی کوچک با معماری زیبا را در همه پروژه ها رعایت می کند.
    حق شناس ادامه داد: الگوی احداث واحد های انبوه سازی شده در بنیاد مسکن به ازای هر واحد حدود 75 متر مربع است که با استفاده از معماری ایرانی اسلامی و متناسب با شرایط زیستی و فرهنگ بومی کشورمان احداث می شود .
    وی افزود: از جمله موازینی که در احداث این واحدها حتما لحاظ می شود، رعایت موازین ایمنی و مقاوم سازی شده است و این که باید در شرایط بروز حوادث طبیعی از مقاومت کافی برخوردار باشد.
    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور دربخش دیگری از مطالب خود به احداث مسکن اجتماعی در این بنیاد اشاره کرد گفت: بنیاد مسکن در این زمینه متولی احداث 900 هزار واحد مسکونی برای خانوارهایی است که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند و در این مورد توافقنامه ای بین این بنیاد و وزارتخانه های راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شده اما همچنان منتظر تامین منابع و قرار گرفتن آن در دستور کار هستیم.
    حق شناس بیان کرد: با ابلاغ آیین نامه های احداث مسکن اجتماعی، ساخت سالانه 15هزار واحد مسکونی در دستور کار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

    ** مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر سال آینده به سرانجام می رسد
    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: هم اینک 57 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در دست اجراست که حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال 95 به سرانجام نهایی می رسد.
    به گفته حق شناس، بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت متعهد به احداث 347 هزار واحد مسکن مهر بوده که تا کنون 290 هزار واحد آن به اتمام رسیده است .
    حق شناس گفت: 200 هزار واحد مسکن مهر نیز به مرحله فروش اقساطی رسیده و متقاضیان این واحدها آنها را تحویل گرفته و در حال پرداخت اقساط آن هستند.
    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن کشور بیان کرد: واحدهایی که هنوز به سرانجام نهایی نرسیده اغلب مشکلات زیر بنایی و روبنایی دارند و تلاش زیادی شده تا امکانات و خدمات لازم رفاهی برای این واحدها تامین شود .
    این مقام مسوول با بیان اینکه 17 هزار واحد مسکن مهر در این گروه دارای مشکلاتی هستند، اظهار داشت: با توافقی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته، مسایل و مشکلات این واحدها نیز تا سال 95 رفع خواهد شد.
    حق شناس در بخش دیگری از این گفت و گو، بیان داشت: بنیاد مسکن سالانه هشت تا 10 هزار واحد مسکونی با قیمت تمام شده می سازد و سالانه احداث یک هزار و 500 تا دو هزار واحد حمایتی نیز در دستور کار دارد.
    وی ادامه داد: منابع تامین اعتباری بنیاد مسکن از محل حساب 100 امام (ره) و تسهیلات و منابع اعتباری پیش بینی شده است و سالانه افزون بر 600 میلیارد تومان پیش بینی اعتبارات بنیاد برای احداث واحد های مسکونی است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو