مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان

استحکام‌بخشی و مرمت بخش تاریخی بازار

بازار بزرگ اصفهان با مشارکت بازاریان ساماندهی می‌شود

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به وضعیت سراهای بازار بزرگ اصفهان گفت: بازار بزرگ اصفهان با مشارکت تمامی بازاریان این شهر ساماندهی می‌شود و با نهایی شدن طرح، عملیات ساماندهی آن آغاز می‌شود.

استحکام‌بخشی و مرمت بخش تاریخی بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، فریدون الله‌یاری ، به بازدید هفته گذشته خود از سراها و بازار بزرگ اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بازدید از تعدادی سراهای این بازار به عمل آمد و قرار شد تا با مشارکت تمامی بازاریان، بازار بزرگ اصفهان ساماندهی شود. با نهایی شدن طرح‌های مطرح شده عملیات ساماندهی 2 قسمت از سراهای مصوب این بازار، آغاز می‌شود.

    وی ادامه داد: صاحبان سراهای بازار بزرگ اصفهان به طرح ساماندهی این بازار ورود پیدا کردند و در این زمینه اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری طرحی را ارائه داده است و پس‌ازآن نظارت‌های موردنظر انجام می‌شود. از سوی دیگر مالکان سراهای بازار هزینه این ساماندهی را بر عهده‌دارند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: همچنین اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان بر روی ساماندهی کف و ورودی بازار بزرگ اصفهان فعالیت خود را آغاز می‌کند. ازاین‌رو می‌توان گفت این ساماندهی به‌زودی در بازار بزرگ اصفهان آغاز می‌شود و میراث فرهنگی در زمینهٔ ارائه طرح‌های بازار بزرگ آمادگی کافی دارد.

    وی افزود: درصورتی‌که این ساماندهی با مشارکت همه‌جانبه مالکان بازار صورت گیرد، در زمانی بالغ بر 5 ماه به پایان می‌رسد.

    اللهیاری با اشاره به تصمیم‌گیری ساماندهی بازار بزرگ اصفهان اظهار داشت: در قسمت‌هایی از بازار، مداخلات سبب شد تا ناهمخوانی و ناهمسانی‌هایی بین بافت بخشی از سراها، مجموعه‌ها و بخش تاریخی وجود داشته باشد که در این زمینه اداره میراث فرهنگی مدیریتی به نام مدیریت محور بازار را مستقر کرد.

    وی بیان کرد: در حال حاضر افراد فنی که در بازار حضور دارند، نظارت و سرکشی کرده و در تمامی زمینه‌ها به بازاریان مشاوره لازم می‌دهند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان به هدف ساماندهی بازار بزرگ اصفهان اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم بخش تاریخی مرمت و استحکام‌بخشی می‌شود و هم بخشی که تغییر می‌یابد ازنظر معماری با بافت تاریخی هماهنگ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو