مدیران خودروعصر اعتبار

قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب

عصر ساختمان: قصر الحمرا در ابتدا قلعه‌ای بود که در سال ۸۸۹ میلادی ساخته شد، سپس در سال ۱۳۳۳ میلادی یک کاخ توسط حاکم یا سلطان گرانادا به آن اضافه شد. این مجموعه مثال درخشانی از معماری اسلامی است که در میان باغ‌های زیبا، چشمه‌ها و استخرها محصور شده است. این قلعه تاکنون الهام بخش نویسندگان، آهنگسازان و فیلم‌سازان زیادی شده است.

قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰
  • قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب
  • قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب
  • قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب
  • قصر الحمرا در گرانادا تلفیق معماری شرق و غرب

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » ، این قصر با نام قصر سرخ نیز شناخته شده است. این مکان قصری باستانی میباشد که محل اقامت خلفای مسلمان شهر گرانادای اسپانیا بوده است. گرانادا در جنوب اسپانیا قرار گرفته است. الحمرادر سال 1984 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گرید.
قصر الحمرا بالای تپه ای در جنوب شرقی گرانادا ساخته شده است و یکی از شاهکار معماری مسلمانان محسوب میشود. قصر الحمرا به زبان عربی به معنای ” قصر سرخ ” است.

این قصر بسیار زیبا یکی از شاهکارهای منحصربه فرد معماری اسلامی می باشد. این قصر مساحت زیادی دارد و در مرز جنوبی کشور اسپانیا و در جنوب غرناطه واقع شده است. اطراف این قصر الحمرا دیوارهای مستحکم و بیش از ده برج دفاعی کشیده شده اند.

در مورد نام این قصر صحبت های فراوانی وجود دارد. برخی معتقدند چون دیوارهای بیرونی قصر با آجرهای قرمز ساخته شده است به آن قصر الحمرا می گویند.البته باید بدانید این قصر در دوران حکومت الحمرا در خلال سال های 1248 تا 1354 میلادی ساخته شده است. معماری این بنا به سبک اسلامی و مسیحی ساخته شده است.

در واقع تلفیق دو مذهب است. این قصر بعد از ساخت فراموش شد. البته در قرن نوزده میلادی دوباره در کاوش های باستان شناسی اروپایی ها کشف گردید.
قصر الحمرا در حال حاضر در لیست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی