مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ آپارتمان‌نشینی رعایت نمی‌شود

تهیه آئین‌نامه آپارتمان‌نشینی در تبریز

عصر ساختمان:رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ آپارتمان‌نشینی به صورت مطلوب در کشور ایجاد نشده و بر همین اساس قانونگذار حقوق آپارتمان‌نشینی را مورد توجه قرار داده و آئین‌نامه آپارتمان‌نشینی تهیه شده و شناسنامه ساختمان در شهر تبریز اجرایی شده است.

فرهنگ آپارتمان‌نشینی رعایت نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حکمتعلی مظفری ظهر امروز در همایش ملی نگاهی نو به شهرسازی، امنیت و پیشگیری از جرم در فضاهای شهری با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم در دوران مدیریت آیت‌الله لاریجانی با جدیت دنبال می‌شود، اظهار داشت: پیشگیری از جرم در دستگاه‌های مختلف کشوری و استانی به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌شود و این روند منجر به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و بزه در جامعه می‌‌شود.

    وی ادامه داد: شهرنشینی در کلانشهرها همراه با مقوله کاهش جرم و پیشگیری از جرم متمرکز است و وقوع جرم در برخی کلانشهرها بیشتر احساس می‌شود که باید بر کاهش جرائم در کلانشهرها با توجه به اصول شهرسازی توجه کنیم.

    رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به روایاتی در زمینه علل ارتکاب جرایم در افراد بشر گفت: اسلام توصیه‌های اخلاق‌مدارانه برای پیشگیری از جرم در همان آغاز ازدواج و تربیت انسان دارد و در کنار مسائل تربیتی خانوادگی بر ضرورت اصلاح رفتارهای اجتماعی و انتخاب دوستان تاکید شده است.

    وی ادامه داد: وراثت و محیط در شکل‌گیری شخصیت انسان و وقوع رفتارهای مختلف نقش عمده دارند و امروز دانشمندان بزرگ بر نقش محیط در کنار وراثت تاکید دارند و همایش ملی نگاهی نو به شهرسازی، امنیت و پیشگیری از جرم در فضاهای شهری نیز در نگاهی نو به این مسئله توجه دارد.

    مظفری تصریح کرد: طبع انسان و فطرتش تاثیر و تاثر از محیط دارد و نمی‌توانیم نقش محیط را در جوامع پیشرفته فراموش کنیم چرا که در حال حاضر بیشترین زمان افراد در بیرون از خانه‌ها می‌گذرد.

    رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: فرهنگ آپارتمان‌نشینی به صورت مطلوب در کشور ایجاد نشده و بر همین اساس قانونگذار حقوق آپارتمان‌نشینی را مورد توجه قرار داده و آئین‌نامه آپارتمان‌نشینی تهیه شده و شناسنامه ساختمان در شهر تبریز اجرایی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: قریب به 80 درصد پرونده‌های حقوقی که وارد سیستم قضایی می‌شود روابط تجاری و خرید و فروش است و باید در این زمینه به صورت پیشگیرانه وارد شد و پیشگیری فرهنگی را در این زمینه انجام داد.

    وی بیان کرد: باید بسترهای وقوع تخلف را در این زمینه کاهش داد و معاملات در دفاتر رسمی انجام شود و اگر همه را ملزم کنیم که اموال منقول و غیر منقول را در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنند بسیاری از مشکلات حقوقی مرتفع می‌شود.

    رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی عنوان کرد: حاکمیت افراد به اموال شخصی مورد تاکید اسلام است اما این حاکمیت نباید موجب خدشه‌دار شدن مسائل حقوقی معاملات شود و باید توجه داشت که شرع مقدس اسلام پویا و نوآور است و برای رسیدن مردم به حقوق اولیه‌شان باید بسترهای اولیه فراهم شود.

    مظفری اظهار داشت: در شهرسازی اسلامی که در گذشته وجود داشت جرایم کنترل و کاهش داشت و بسیاری از موارد در قالب‌های فرهنگی کنترل می‌شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار