مدیران خودروعصر اعتبار

در نمایشگاه اصفهان مطرح شد:

ساختمان های کشور برچسب انرژی می خواهند

جریمه سنگین جهانی در انتظار ایران

عصر ساختمان:چنان چه ایران به رویه فعلی مصرف انرژی خود ادامه دهد، ملزم به پرداخت جریمه های سنگین در مجامع جهانی مربوطه خواهد بود.

ساختمان های کشور برچسب انرژی می خواهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، رییس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان اصفهان با اشاره به پتانسیل کشور در تولید انرژی های خورشیدی و بادی گفت: شرکت بهینه سازی مصرف انرژی تا حدودی در این خصوص فعالیت ها و حمایت هایی داشت اما در حال حاضر این حمایت ها متوقف شده است. 

     اسدالله طالبی در نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تأسیسات و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی اظهار داشت: متأسفانه در کشور به انرژی های بادی و خورشیدی بها داده نمی شود.

    وی تأکید کرد: چنان چه ایران به رویه فعلی مصرف انرژی خود ادامه دهد، ملزم به پرداخت جریمه های سنگین در مجامع جهانی مربوطه خواهد بود.

    وی درباره مشکلات پیمانکاران ساخت و ساز در کشور و استان اصفهان نیز گفت: بسیاری از پیمانکاران به دلیل متوقف شدن پروژه های عمرانی ورشکسته شده و نیازمند حمایت دولت هستند.

    وی با اشاره به تحریم های خارجی علیه ایران در چند سال اخیر گفت: این تحریم ها به تقویت دانش کشور در زمینه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی کمک قابل توجهی کرده و موجب رشد این صنعت شد.

    طالبی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت پیمانکاران ساختمانی مناسب نیست. البته تحریم ها کمک کرد تا توان مهندسان ما در صنعت ساختمان افزایش یافته و زمینه استفاده بیشتر از محصولات داخلی فراهم گردد. 

    هدر رفت 46 درصدی انرژی در ساختمان های کشور

    در ادامه مدیر واحد انرژی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز گفت: 46 درصد مصرف انرژی در ساختمان های کشور هدر می رود و با حساب هدر رفت انرژی در مصالح ساختمان این رقم به 70 درصد نیز می رسد.

    احمدرضا طاهری افزود: اجرایی شدن اختصاص برچسب انرژی به ساختمان هایی که مبحث 19 مقررات ملی ساختمان را رعایت می کنند و مطالبه این برچسب توسط مالکین و مستأجران در هنگام خرید یا اجاره ملک به کاهش هدر رفت انرژی در ساختمان ها کمک شایانی خواهد کرد. 

    وی با بیان اینکه دو سال است که واحد انرژی در سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی شده، گفت: این واحد سه روز در هفته به ارایه مشاوره های تخصصی در زمینه های مختلف می پردازد و در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی نیز مسوولین بخش های مختلف سازمان نظام مهندسی اصفهان آماده ارایه مشاوره به متقاضیان هستند.

    وی با تأکید بر اینکه در آینده مردم باید در خرید خانه کیفیت را بیش از هر چیز مد نظر قرار دهند، خاطر نشان کرد: همان طور که در خرید لوازم خانگی به برچسب انرژی دقت می شود در خرید خانه نیز باید به برچسب انرژی توجه شود چرا که این امر بسیار حایز اهمیت و لازمه مصرف بهینه انرژی است.

    وی همچنین اشاره ای به معماری سبز داشت و عنوان کرد: باید در قانون اصلاح مصرف انرژی معماری سبز را نیز دنبال کنیم، اما زمانی می توان محیط زیست را در ساختمان سازی در نظر گرفت که بحث مصرف درست انرژی آن نیز رعایت شود.

    طاهری متذکر شد: در این نمایشگاه تلاش شده تا بتوان بهترین تجهیزات را در مصرف بهینه انرژی به نمایش گذاشت و راهنمایی های لازم نیز به بازدید کنندگان ارایه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار