مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۶ تهران:

بخشی از منطقه ۶ سازه محکمی ندارد

عصر ساختمان:دبیر دبیران شورایاری منطقه ۶ تهران با حضور در جلسه امروز شورای شهر به بیان مشکلات این منطقه پرداخت.

بخشی از منطقه ۶ سازه محکمی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، جمشید رحمانی‌پناه با بیان اینکه منطقه 6 منطقه عبادی، سیاسی، آموزشی و توریستی است، گفت: وسعت این منطقه 2هزار و 144 هکتار بوده و شامل 14 محله است که 14 شورایاری فعال در آن به کار پرداخته‌اند.

    وی با اشاره به مشکل فریز شدن املاک اطراف دانشگاه تهران و سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: توسعه دانشگاه تهران باعث شده که بخشی از املاک تملک شده و بخشی بلاتکلیف بماند. همچنین قسمتی از بخش تملک شده توسط دانشگاه تبدیل به مکان تجاری – اداری شده که امری غیر قانونی بوده و بخش دیگر بلاتکلیف گذاشته شده و تبدیل به مناطق ناامن شهری شده است.

    رحمانی‌پناه با تاکید بر قدمت بیش از صد سال منطقه 6 خاطرنشان کرد: بخشی از این منطقه فرسوده شده و سازه محکمی ندارد ومالکان هم به دلیل ممنوعیت بازسازی و دریافت پروانه در‌‌ همان جا به اقامت ادامه می‌دهند این در حالی است که وقوع یک زلزله چهار ریشتری در این بخش خطرات جانی و مالی زیادی در برخواهد داشت.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 6 تهران با اشاره به جمعیت 240هزار نفری این منطقه در طول شب و جمعیت شناور حدود یک و نیم میلیون نفری منطقه در طول روز ادامه داد: اگر تنها یک درصد از این جمعیت مهمان با خودروی شخصی وارد منطقه شوند به تعداد زیادی پارکینگ نیاز داریم. این در حالی است که منطقه 6 در کمربند مرزی ورود به منطقه طرح ترافیک قرار دارد و بخشی از خودرو‌ها درطول روز در کوچه پس‌کوچه‌ها پارک می‌کنند .

    وی افزود: این موضوع باعث شده که کامیون و کامیونت‌های مرتبط با نیروهای امدادی نتوانند از این خیابان‌ها عبور کنند و اگر بحرانی در این منطقه اتفاق افتاد فاجعه‌آفرین است لذا ضرروی است سرمایه‌گذاران به احداث پارکینگ در این منطقه تشویق شوند.

    رحمانی پناه کمبود سرانه‌های فرهنگی- اجتماعی و ورزشی را ازدیگر مشکلات این منطقه برشمرد و عنوان کرد: براساس آمار سال 90 در این منطقه 13 درصد سالخوردگان بالای 65 سال زندگی می‌کنند لذا باید فکری به حال سالخوردگان منطقه شود و بودجه‌ای به احداث پارک سالمندان در این منطقه تخصیص یابد.

    وی در پایان بر ضرورت تخصیص سرانه برای اماکن عمومی همچون اورژانس، آتش‌نشانی و ایستگاه‌های بحران تاکید کرد.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو