مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

طرح «برق امید»، فرصت صرفه‌جویی را برای همه مشترکان ایجاد می‌کند

عصر ساختمان- مدیرعامل توانیر گفت: طرح «برق امید»، فرصت خوبی را برای توسعه صرفه‌جویی در کشور ایجاد می کند و می‌تواند باعث رونق صنایع و بکارگیری برق صرفه‌جویی شده حاصل از این طرح، در استخراج رمز ارز شود.

طرح «برق امید»، فرصت صرفه‌جویی را برای همه مشترکان ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، با بیان اینکه در تمام دنیا برای مشترکان برق سیاست‌های تشویقی و تنبیهی در نظر گرفته می‌شود، گفت: در وزارت نیرو بر اساس تجربه سال‌های گذشته، سیاست‌های تشویقی بکار گرفته شد و در همین راستا برای صنایع و کشاورزان پاداش‌هایی اختصاص یافت که در صورت جابه‌جایی بار مصرفی خود (در ساعت‌های گرم 4 ماه خرداد تا شهریور)، از این پاداش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

    وی با بیان اینکه در قالب همین سیاست‌های تشویقی، سال گذشته 350 میلیارد تومان پاداش به صنایع اختصاص یافت و کشاورزان نیز در این طرح با عدم استفاده از برق در 4 ساعت گرم روز، از 20 ساعت برق رایگان بهره مند شدند، اضافه کرد: با اجرای همین طرح‌ها، پیک مصرف برق در دو سال متوالی تنها با یک درصد رشد و بدون مشکل سپری شد.

    مدیرعامل توانیر همچنین به طرح برق امید پرداخت و گفت: این طرح مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است. به طور متوسط در کل کشور حدود 30 درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، 15 درصد پرمصرف و 55 درصد در محدوده خوش مصرف هستند، اما این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است.

    وی با اشاره به اینکه درطرح برق امید برای مشترکان کم مصرف تخفیف صد درصدی بهای برق در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: به طور معمول بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف مذکور بهره مند شوند.

    این مقام مسئول میانگین مصرف برق مشترکان خانگی کل کشور را 157 کیلووات ساعت در ماه عنوان کرد و گفت: مشترکانی با این میزان مصرف در گروه‌های خوش مصرف طبقه بندی می‌شوند اما مشترکانی که تا 100 کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، می‌توانند از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند شوند.

    متولی زاده در عین حال برق امید را طرحی برای همه طبقه‌های مصرف برق دانست و گفت: با توجه به اینکه تعرفه های برق پلکانی است، حتی مشترکان پر مصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش مصرف‌ها، بهای کمتری برای برق بپردازند.

    مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در طرح برق امید تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین شده حفظ کنند، مشمول تخفیف صد درصدی بهای برق خواهند شد، افزود: تا پایان مهرماه برای مشترکان پیامک‌هایی ارسال خواهد شد که نسبت به گروه مصرفی که در آن قرار گرفته‌اند، آگاهی پیدا کنند و البته با آموزش‌های مستمر، سعی خواهد شد راهکارهای تغییر و کاهش پله مصرفی هم ارائه شود.

    وی در عین حال طرح برق امید را فرصتی برای فعال شدن شرکت‌های استارتاپی و استخراج کنندگان رمز ارز دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین و مصوبه‌های جدید، شرکت‌های استارتاپی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کاهش برق مصرفی مشترکان خانگی، از میزان برق صرفه‌جویی برای استخراج رمز ارز بهره بگیرند که باعث کاهش هزینه‌های استخراج این نوع ارز نیز خواهد شد. با همکاری وزارت آموزش و پرورش، شبکه‌های شاد و تلویزیون بتوانیم ضمن آموزش نکات و راهکارهای بهینه سازی مصرف برق، از طریق آنان خانواده‌ها را نیز برای رسیدن به این اهداف کمک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار