مدیران خودروعصر اعتبار

پویش هر هفته ”الف ب ایران“؛

افتتاح ۴طرح بزرگ وزارت نیرو با حضور رئیس جمهور

عصر ساختمان- وزیر نیرو گفت : امروز درباره پویش هر هفته ”الف ب ایران“ ۴ طرح بزرگ وزارت نیرو در استان های مختلف کشور افتتاح می شود.

افتتاح ۴طرح بزرگ وزارت نیرو با حضور رئیس جمهور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا اردکانیان طی نشستی که برای افتتاح طرح های وزارت نیرو با حضور رئیس جمهور برگزار شد افزود : امروز هجدهمین هفته در پویش هر هفته ”الف ب ایران “ می باشد و ما در این هفته توانستیم در قالب این پویش پنجمین سد مخزنی را بعد از استان های خراسان جنوبی ، ایلام ، آذربایجان غربی و کرمانشاه در بستان آباد آذربایجان شرقی به نام سد کلقان چای برای مهار سیلاب و تامین آب شرب و آبیاری 1100 هکتار اراضی کشاورزی افتتاح کنیم .
    وی گفت : 500 میلیارد تومان برای احداث این سد سرمایه گذاری شده و ما قصد داریم تا پایان دولت هر 50 روز یک سد مخزنی دیگر افتتاح کنیم و در همین مسیر سد امروز 44 مین سد مخزنی است که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد .
    اردکانیان ادامه داد : پروژه دیگری که امروز افتتاح می شود نیروگاه حرارتی می باشد که امسال بعد از استان های تهران ، لرستان ، بوشهر ، هرمزگان و مازندران این بار در دالاهو استان کرمانشاه افتتاح می شود که ظرفیت آن 307 مگاوات است و با سرمایه گذاری 2 هزار و 530 میلیارد تومان ایجاد شده است .
    وی گفت : از ابتدای سال 99 تاکنون ما 1309 مگاوات ظرفیت جدید به مدار اضافه کرده ایم و در کل میزان سرمایه گذاری در حوزه تولید برق در سال 99 را به عدد 11 هزار میلیارد تومان رسانده ایم .
    وزیر نیرو افزود : با وجود تحریم ها ما توانسته ایم در حدود 8 سال دولت تدبیر و امید سالانه 40 هزار میلیارد تومان در بخش تولید برق سرمایه گذاری انجام دهیم .
    وی گفت : طرح بعدی که امروز افتتاح خواهد شد نهمین و دهمین نیروگاه تجدیدپذیر در سال 99 است که در استان اردبیل به بهره برداری می رسد و ما در این استان علاوه بر این دو نیروگاه خورشیدی یک پست 230 کیلوولت هم امروز با سرمایه گذاری 215 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد تا بتواند ظرفیت مورد نیاز برای این استان مولد را فراهم کند .
    وزیر نیرو ادامه داد : جمع سرمایه گذاری های طرح های امروز 3 هزار و 245 میلیارد تومان است و با طرح های امروز جمعا در سال 99 تاکنون وزارت نیرو توانسته 70 طرح ساخت و سازی و 5 طرح ساز و کاری را به ثمر برساند.
    وی گفت : روز گذشته هم طرح این وزارتخانه با همکاری نزدیک شهرداری تهران انجام شد و ما کلنگ اولین سد مجازی را در تهران بر زمین زدیم تا با اجرای این طرح به اندازه حجم سدامیرکبیر از مصرف آب قابل شرب باکیفیت برای آبیاری فضاهای سبز تهران جلوگیری کنیم و معادل آن از پساب تصفیه شده در اختیار شهرداری تهران قرار دهیم .
    اردکانیان افزود : افق بهره برداری طرح سد مجازی سال 1410 می باشد اما ما از همین امروز تولید در حوزه آب تصفیه شده پساب را شروع کرده ایم و تلاش می کنیم تا هر چه زودتر جلوی استفاده آب شرب برای آبیاری در هر مقداری را که می توانیم بگیریم .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار