مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جمعیت شهرهای جدید امسال از ۱.۱ میلیون نفر می‌گذرد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون جمعیت شهرهای جدید یک میلیون و ۳۴ هزار نفر است گفت: با توجه به افزایش سرانه های خدماتی و تکمیل واحدهای مسکونی، جمعیت شهرهای جدید در پایان سال ۱۳۹۹ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

جمعیت شهرهای جدید امسال از ۱.۱ میلیون نفر می‌گذرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در حال حاضر 21 شهر جدید در مرحله سکونت و مطالعات قرار دارند که دو شهر تیس و ایوانکی به تازگی مصوب شده است. جمعیت 20 شهر جدید دارای سکنه تا پایان سال 1398 بالغ بر یک میلیون و 34 هزار و 395 نفر بوده که بر اساس مطالعات در پایان سال 1399 از یک میلیون و 100 هزار نفر گذر خواهد کرد.

    وی افزود: تا پایان سال 1398 در بین شهرهای جدید، پرند با 159 هزار و 350 نفر بیشترین جمعیت را دارد و پس از آن شهر جدید اندیشه با 131 هزار و 394 نفر و شهر جدید صدرا با 122 هزار و 226 نفر قرار دارند.

    طاهرخانی با بیان اینکه سال گذشته پرند بالاترین نرخ رشد جمعیت را در شهرهای جدید داشته است خاطر نشان کرد: در بین شهرهای جدید طی سال 1398 بیشترین افزایش جمعیت در شهر جدید پرند با 24 هزار و 325 نفر، بهارستان با 14 هزار و 840 نفر و صدرا با 12 هزار و 324 نفر ایجاد شده است و شهر جدید پردیس با 10 هزار نفر جمعیت اضافه شده رتبه چهارم را دارد. جمعیت پردیس نیز تا پایان سال 1398 بالغ بر 106 هزار و 433 نفر بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بین سال‌های 1375 تا 1398 میانگین اسکان جمعیت سالانه در شهرهای جدید 42 هزار و 448 نفر و این در حالی است که افزایش جمعیت در سال 1398 بالغ بر 89 هزار و 755 نفر بوده که نشان می‌دهد سرعت رشد سکونت در شهرهای جدید به بیش از دو برابر  در مقایسه با گذشته رسیده است.  در این خصوص افزایش دو برابری درآمدهای شرکت عمران نسبت به سال 1397 در رشد زیرساختها، افزایش سرانه های خدمات  و تکمیل واحدها در شهرهای جدید موثر بوده که به جذابیت سکونت انجامیده است.

    به گفته طاهرخانی، در سال 1398 تعداد 43 هزار و 865 واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد و شاهد آغاز عملیات اجرایی 30 هزار و 977 واحد مسکونی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن بودیم. از تیر ماه امسال نیز ساخت 50 هزار واحد آغاز شده و به طور کلی احداث 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید در قالب طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی مسکن را در برنامه داریم.

    وی افزود: شروع نسل دوم شهرهای جدید با تغییر تمرکز از سکونت به سایر کارکردها از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی مجموعه شهرهای جدید در سال 1399 است. در همین راستا ادامه عملیات اجرایی شهرهای جدید تیس، ایوانکی و سیراف و پیگیری شروع عملیات اجرایی شهرهای جدید تابناک و خوارزمی در سال 1399 در دستور کار قرار گرفته است.

    هفت شهر جدید در دست مطالعه

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: تصویب طرح‌های مطالعاتی شهرهای جدید مکران، سمنگان، سنندج، کرمانشاه، حوراء، پارس، کوشک و ... از اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید در این محور عملیاتی است. در کنار ایجاد شهرهای جدید نسل دوم، اتمام فرآیندهای تصویب شهرک‌ها در مراجع استانی و ملی و آغاز عملیات احداث آن‌ها در چارچوب مصوبه‌ها و بخش‌نامه‌های ملاک عمل در سال 1399 پیگیری خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار