مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیر مطابق مصوبه شورای عالی کار نیست

عصر ساختمان- رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار کشور با گلایه از اینکه دولت و مسئولان نگران معیشت و سلامت جامعه کارگران نیستند گفت:زمان اجرای مصوبه حق مسکن کارگران مطابق مصوبه شورای عالی کار نبوده است.

اجرای حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیر مطابق مصوبه شورای عالی کار نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، فرامرز توفیقی ،رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار کشور، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره واکنش وزارت کار در خصوص کاهش 25درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیرماه ، گفت:بحث کارگران حذف 600هزارتومان نبود, بحث اصلی این بود که چرا مصوبه ای که به صورت سه جانبه در شورای عالی کار تصویب شده است برای تصویب نهایی باید به دولت برود؟

    وی ادامه داد:مطابق کدام قانون و مقاوله نامه های کارگری است؟در نظام دستمزد این موضوع چه جایگاهی دارد؟اکنون که قرار است مصوبه تصویب شده شورای عالی کار در هیأت دولت هم تصویب شود، تعیین تاریخ بر عهده دولت است؟رئیس شورای عالی کار زمان و تاریخ اجرای مصوبه را به گونه ای مشخص می کند که در هیچ مصوبه شورای عالی کار این وجود نداشته است. که اگر وجود داشت,برای اثبات و صحت یک  ادعای درست باید مدارک و مستندات ارائه می شد.

    توفیقی بیان کرد:هر کس هر ادعایی مطرح می کند باید برای آن دله مشخصی داشته باشد. مصوبه شورای عالی کار برای حق مسکن هیچ تاریخی نداشت. کسی که اعلام می کنداین مسئله دروغ است, باید برای آن مستندات ارائه کند.

    رئیس کمیته دستمزد کانون شوراهای اسلامی کار کشور بیان کرد: کمیته دستمزد شورای عالی کار سال گذشته قبل از آغاز جلسات مزد, اقدام به برگزاری جلسات کرد تا باز هم مانند سنوات گذشته نزدیک به جلسات مزدی کسی مدعی تعیین مزد صنف یا منطقه ای نشود؛ همچنین بررسی ها انجام شد که کشور شرایط بررسی مزد منطقه ای را دارد؟اگر این شرایط وجود دارد چگونه باید انجام شود؟ چرا کسی این مسائل را پیگیری نمی کند؟ از سوی دیگر شورای عالی کار موظف است ماهیانه یک جلسه به صورت رسمی برگزار کند. در حال حاضر وارد هفتمین ماه سال شده ایم, از ابتدای سال چند جلسه برگزار شده است؟در جلساتی که در سال 98 برای تعیین مزد 99برگزار شد, قول هایی به کارگران داده شد, آیا تیم اقتصادی دولت قول هایی که برای زندگی کارگران به نمایندگان کارگران داد را عملیاتی کرد؟

    توفیقی افزود: قیمت گوشت گرم به یکباره 17هزارتومان گران شد؛ آیا کسی این مسائل را دید؟قیمت مرغ در بهترین حالت 19500 تومان است. این در حالی است که رئیس ستاد تنظیم بازار در مصاحبه های متعدد اعلام کرده است که خداروشکر مرغ در ماه محرم تغییر نکرد.پارسال این موقع قیمت مرغ چقدر بود؟ آیا دولت بررسی کرده است که با حذف ارز دولتی و جایگرین ارز نیمایی برای کالاها, چه بلایی بر سر سبدمعیشت کارگران آمده است؟تغییرات قیمتی روغن,کره,برنج, قند و شکر بسیار چشمگیر است. اکثر نانوایی ها نان با آرد دولتی پخت نمی کنند. قیمت برنج هندی در بازار کیلویی21هزارتومان است. این به معنی این است که افزایش افسارگسیخته ای در سبدمعیشت کارگران رخ داده است.

    وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ و نهاده های دامی افزایش چشمگیر پیدا کرده است بیان کرد: ظرف سه سال قیمت مسکن 5برابر شد, قیمت متوسط آپارتمان در تهران به 23میلیون تومان رسیده است. آیا فاصله طبقاتی مورد توجه مسئولان است؟ آیا شکافی که بین سبد معیشت و هزینه ها به وجود آمده مورد توجه دولتی ها است؟تورم را به صورت مصنوعی می خواهند کاهش دهند،آیا به ضریب جینی و شاخص تورم توجه دارند که چه بلایی سرکارگران می آیند. روز گذشته اعلام شد, میانگین درآمدی کارمندان دولت 6میلیون و 500 هزار تومان شد,میانگین درآمد کارگران چقدر است؟افزایش حق مسکن کارگران یکی از مولفه های دستمزد است. چرا از سال 1370 مورد بازنگری قرار نگرفته است؟اگر این اتفاق افتاده بود امروز بحث کمک هزینه 300هزار تومانی خنده دار نبود.هزاران خلف وعده از سوی دولت به کارگران وجود دارد. قیمت ماست در یک شب30درصد گران شد. قیمت دارو در بازه زمانی کوتاهی بسیارگران شد. طبقه کارگرنفس های رو به موت را سپری می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار