مدیران خودروعصر اعتبار

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس از شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبر داد.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به قانون مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: ما به شدت دنبال اجرای این قانون در کشور هستیم و به همین منظور با هماهنگی‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته و در راستای شناسایی واحد‌های مسکونی خالی در کشور تاکنون از 27 میلیون واحدی که در کشور وجود دارد 13 میلیون واحد مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.
    وی با اشاره به اینکه از حدود 50 درصد از واحد‌های مسکونی شناسایی شده در کشور، تعداد 2 میلیون و 700 هزار واحد خالی به عنوان خانه دوم مالکان مورد شناسایی قرار گرفته است، تصریح کرد: در این مرحله مشخص شد که برخی افراد دارای 650، 500، 300 و یا 200 واحد به نام خود هستند.
    آقای رضایی کوچی با اشاره به اینکه هم اکنون سایر واحد‌های مسکونی خالی در کشور نیز در حال شناسایی هستند، گفت: با توجه به اینکه این شناسایی هم اکنون از سوی وزارت راه و شهرسازی و سامانه املاک و مسکن در حال انجام است، انتظار می‌رود بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا که وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور پیدا می‌کند، این رقم به 15 میلیون واحد شناسایی شده، برسد.
    وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم هر چه زودتر واحد‌های خالی در کشور شناسایی شود و در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی مشکلی نداشته باشیم.
    مجلس شورای اسلامی 15 مرداد امسال قانون اخذ مالیات از واحد‌های خالی را به تصویب رساند.
    بر اساس مصوبه مجلس، سرپرستان خانوار مکلفند اقامتگاه اصلی خانوار را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از انتشار دستورالعمل اجرایی این قانون در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند، علاوه بر اقامتگاه اصلی، هر خانوار می‌تواند حداکثر یکی از واحد‌های تحت تملک خود در شهر غیر از محل اقامتگاه اصلی را به عنوان اقامتگاه فرعی ثبت کند. اقامتگاه‌های موضوع این تبصره معاف از مالیات مندرج در این ماده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار