مدیران خودروعصر اعتبار

از سرگیری دوباره معاملات در پی ناامیدی مردم از بورس

قیمت مسکن در پونک تهران

عصر ساختمان- قیمت هر متر مربع در محله پونک بین ۳۵ تا ۵۰میلیون تومان متغیر است. برای رهن کامل یک واحد آپارتمان در پونک حداقل ۲۵۰میلیون تومان سرمایه لازم است.

قیمت مسکن در پونک تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پونک محله‌ای در شمال غرب تهران است که در منطقه 2 و 5 شهرداری تهران قرار دارد و از آنجایی که در نزدیکی اتوبان همت، نیایش و حکیم واقع شده، وضعیت دسترسی آن بسیار مناسب است و مضاف بر این به علت امکانات رفاهی مناسب و بافت نسبتا نوساز تقاضا برای سکونت در این محله بالاست و یکی از مناطق پر تقاضا در شمال غرب تهران محسوب می‌شود.

    در یک بررسی کلی قیمت‌ مسکن در این منطقه بین 35 تا 50میلیون تومان متغیر است و امکانات رفاهی ملک و محل استقرار آن قیمت تعیین می‌کند که هر متر مربع از واحد مسکونی چه قدر خرید و فروش شود. به گفته یکی از مشاورین املاک این منطقه، همیلا، بلوار کمالی و... از مناطق گران در پونک هستند که در همیلا تا متری 52میلیون تومان هم املاک قیمت‌گذاری می‌شود و سردار جنگل نیز از محله‌های کمی ضعیف‌تر در منطقه پونک است.

    وی با تاکید بر کذایی بودن قیمت‌ها به اقتصادآنلاین گفت: هیچ چیز سر جای خود نیست و واقعا ارزش هیچ یک از املاک چیزی که ما می‌بینیم نیست و تقاضا در ماه‌های اخیر برای خرید مسکن کاهش یافته بود. اما به نظر می‌رسد به علت ناامیدی مردم از بورس، بازار ملک دوباره در حال رونق است زیرا در پانزده شانزده روز اخیر معاملات دوباره از سر گرفته شده و بسیار بهتر شده‌ است. حال نمی‌دانیم علت این بهتر شدن بازار خرید و فروش، ناامیدی از بورس است یا چیز دیگری.

    قیمت مسکن در محله پونک
    همه مشاورین املاک بر افزایش حداقل 25درصدی قیمت مسکن نسبت به سال گذشته اتفاق نظر داشته‌اند و مقایسه قیمت‌ها با دی ماه 98 این موضوع را تصدیق می‌کند. برای مثال قیمت هر متر مربع در گلزار بین 40 تا 45میلیون تومان است در حالیکه 7 ماه پیش حدودا متری 30میلیون تومان بوده‌است یا در حیدری مقدم هفت ماه پیش هر متر مربع 26میلیون تومان بود اما اکنون به متری 41میلیون تومان هم رسیده‌است.

    یک مشاور املاک گفت: یک واحد 87متری در شهرک هما، با امکانات کاملی چون دو پارکینگ، استخر، سالن اجتماعات، حیاط دوهزارمتری و... 4میلیارد و 350میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که تقریبا متری 50میلیون تومان است. درحالیکه دی ماه قیمت مسکن در شهرک هما حدود 23میلیون تومان بوده‌است.

    مشاور املاک دیگری اظهار داشت: یک واحد 106متری در سردار جنگل متری 43میلیون تومان است که در شهریور ماه 98 هر متر مربع از این منطقه حدودا 16میلیون تومان بود که این حاکی از 3 برابر شدن قیمت مسکن در کمتر از یک سال است. البته قیمت‌ها ثابت نیستند و واحد 105متری دیگری در همین منطقه متری 37میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و دلیل تفاوت قیمت، امکانات موجود در ملک است که خریدار باید بسته به نیاز خود انتخاب کند.

    طبق گفته یکی دیگر از مشاوران املاک، رهن کامل در این منطقه از 250میلیون تومان شروع می‌شود و گاه تا 800میلیون تومان هم می‌رسد که بسته به متراژ، سن بنا و امکانات متفاوت است. برای مثال رهن کامل یک واحد 80متری 5سال ساخت در ایران زمین حدود 300میلیون تومان و یک واحد 150متری در همین منطقه 500میلیون تومان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو