مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک

اجاره‌بها متناسب با سودبانکی باید کاهش یابد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند با کاهش نرخ سود بانکی گرایش موجران به افزایش اجاره بها سوق پیدا کرده، گفت: این بحث موضوع جدیدی نیست، نرخ احتساب یک میلیون معادل ۳۰ هزار تومان اجاره بها باید کاهش پیدا کند.

اجاره‌بها متناسب با سودبانکی باید کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس ، حسام عقبایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری که به بررسی بازار رهن و اجاره پس از کاهش سود نرخ بانکی پرداخت خاطر نشان کرد: کاهش سود بانکی حرکت بسیار مناسبی است که می تواند از موجبات رونق بازار مسکن و ورود سرمایه ها به حوزه ساخت و ساز مسکن شود

    *گرایش موجران به سمت اجاره بها موضوع جدیدی نیست

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره اثرات کاهش نرخ سود بانکی بر افزایش اجاره بها نیز بیان داشت: گرایش موجران به سمت اجاره بها موضوع جدیدی نیست و این موضوع از قبل وجود داشته و با توجه به این که کاهش نرخ سود بانکی مصادف با زمان اصلی نقل و انتقال مستاجرین شده شاید حساسیت ها را در این حوزه بیشتر کرده و شاید اگر کاهش نرخ سود در نیمه دوم سال اتفاق می افتاد به این میزان در بازار مسکن حساسیت ایجاد نمی کرد و برای مستاجرین و مالکین دغدغه به وجود نمی آورد.

    *بنده معتقدم کاهش نرخ سود بانکی اثری در افزایش اجاره بها نخواهد داشت

    وی با بیان این که بنده معتقدم کاهش نرخ سود بانکی اثری در افزایش اجاره بها نخواهد داشت گفت: مستاجرین باید از این لحاظ دغدغه نداشته باشند ضمن این که لازم است مشاوران املاک نیز مشاوره درست و منطقی را به مردم بدهند.

    عقبایی ضمن تایید آمارهای وزارت راه و شهرسازی گفت: در سه ماهه اول سال 95 شاهد افزایش حجم مبادلات مسکن در کشور بودیم و این آمارها آمارهای دقیقی است که بر اساس سامانه اطلاعات املاک و مستغلات کشور مطرح می شود و اصلی ترین منبعی است که می تواند به عنوان مرجع ثبت معاملات مسکن مورد استفاده قرار گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: نرخ احتساب یک میلیون معادل 30 هزار تومان در بازار اجاره بها باید کاهش پیدا کند ولی بازار مسکن، بازار مقاومی است و ممکن است اثرگذاری کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن حداقل یک سال تا یک سال و نیم زمان ببرد.

    *رئیس کمیسیون عمران مجلس:دو میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم

    رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه با اشاره به این که یک سوم اقتصاد کشور در گرو خروج مسکن از رکود است گفت: 160 بنگاه اقتصادی با مسکن فعالیت می کنند این در حالی است که دو میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم.

    وی با بیان این که کاهش سود تسهیلات به رونق مسکن می تواند کمک کند اظهار داشت: 34 درصد تسهیلات خرید مسکن افزایش یافته است.

    رضایی با تاکید بر این که باید سیاست ها را در حوزه مسکن مشخص کنیم خاطر نشان کرد: بر این اساس تکلیف تولید کننده و خریدار نیز مشخص می شود ضمن این که کاهش نرخ سود بانکی زمانی برای تولید کننده و متقاضیان مسکن ارزشمند است که بازار مسکن را تثبیت و هیجانات در این بازار را کمرنگ کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار