مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه های ساختمان در منطقه آزاد انزلی

عصر ساختمان:مدیرعمران شهری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه های ساختمانی طی هشت ماه امسال در این منطقه خبر داد.

رشد ۲۱ درصدی صدور پروانه های ساختمان در منطقه آزاد انزلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، وحید مظاهری اظهار کرد : در این مدت 140 فقره مجوز پروانه ساختمانی در راستای توسعه فضای شهری و معماری منطقه با رعایت الگوهای معماری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی صادر شده است.
    وی افزود: این تعداد مجوز برای زیربنای 77 هزار متر مربع پروانه ساختمانی در انواع کاربری هایی نظیر احداث مجتمع ها، واحدهای صنعتی ،تجاری ،مسکونی و اداری برای سرمایه گذاران محدوده منطقه صادر شده است.
    مظاهری ،تعداد پروانه ساختمانی صادره طی مدت مشابه سال قبل را 120 مجوز و متراژ پروانه های صادره در مدت مشابه را 61 هزار متر مربع اعلام کرد .
    به گفته وی صدور مجوز پروانه های ساختمانی صادره در هشت ماهه امسال از نظر تعداد حدود 15 درصد و از نظر مساحت حدود 21 درصد رشد داشته است .
    وی در خصوص دلایل افزایش تعداد درخواست ها برای صدور پروانه ساختمانی و سایر مجوزهای قانونی در سطح منطقه خاطر نشان کرد : بهبود فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی طی یک سال اخیر و روند فزاینده حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف تولیدی و ساختمانی و استقبال گردشگران ، از جمله مهمترین دلایل افزایش تعداد متقاضیان صدور پروانه های ساختمانی در محدوده این منطقه است.
    مدیر عمران شهری سازمان در خصوص مجوزهای پایان کار صادره در هشت ماه امسال تصریح کرد : در راستای انجام خدمات شهرسازی و تسریع در انجام عمران و آبادانی در راستای وظایف ذاتی مناطق آزاد، این سازمان اقدام به صدور 41 فقره مجوز پایان کار ساختمانی با زیربنای 17 هزار متر مربع و 16 فقره مجوز تمدید پروانه های صادره و 81 فقره مجوزهای لازم برای سایر فعالیت ها از قبیل دیوار گذاری ، تفکیک , حفاری ، تابلو سازی و غیره نموده است.
    مظاهری با اشاره به افزایش محدوده منطقه از سه هزار و 200 هکتار به 9 هزار و 400 هکتار و لزوم ارائه خدمات کارشناسی بیشتر به مردم منطقه تاکید کرد : طی هشت ماه امسال تعداد 912 مورد بازدید و کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با شهرسازی و معماری و همچنین استعلام از شهرسازی توسط کارشناسان سازمان صورت گرفته است.
    وی یادآور شد: علاوه براین به منظور برقراری نظم و جلوگیری از بروز تخلفات در امور ساخت و ساز منطقه این سازمان اقدام به تشکیل کمیسیون تبصره 2 ماده 99 نموده که تاکنون 24 جلسه طی 8 ماهه سالجاری برگزار شده است.
    منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ، معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه ، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
    قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار