مدیران خودروعصر اعتبار

ترکان:

مخالف آئین نامه کنترل ساختمان هستم

عصر ساختمان:رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر این‌که با آئین نامه کنترل ساختمان مخالف هستیم،‌ گفت: این آئین‌نامه را وزارت راه و شهرسازی تهیه و به دولت ارائه کرده که بنا به دلایلی با آن مخالف هستیم.

مخالف آئین نامه کنترل ساختمان هستم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، اکبر ترکان در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که غفاری عضو شورای تدوین مقرارت ملی ساختمان اخیرا گفته "شاهد حرکت کُند کننده نظام مهندسی در خصوص تصویب این آئین نامه هستیم" آیا این مسئله را قبول دارید،  اظهار کرد: این که وی گفته حرکت کند شده من نمی دانم منظورش چیست. اگر منظور وی مخالفت است، بله ما مخالف این آئین‌نامه هستیم.

    وی با تاکید بر این‌که مدافع و پیشنهاد دهنده این آئین‌نامه نیستیم، تصریح کرد: آئین‌نامه کنترل ساختمان را وزارت راه و شهرسازی تهیه و پیش نویس آنرا به هیئت وزیران داده است. هیئت وزیران نیز آنرا به کمیسیون زیربنایی کمیته فنی ارجاع داده که در حال بحث است.

    وی با تاکید بر این‌که این آئین نامه خلاف قانون نظام مهندسی است در پاسخ به سئوالی در خصوص دلایل مخالفت با آئین‌نامه مذکور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به دلایلی از جمله حذف نقش سازمان های نظام مهندسی در کنترل نقشه و حذف  سازمانهای نظام مهندسی از چرخه تعیین ناظر برای پروژه‌های ساختمانی، مخالف است.

    رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این‌که در آئین‌نامه مذکور سازمان های نظام مهندسی نمی‌توانند پایان کار شناسنامه فنی ساختمان صادر کنند، افزود: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مثل قانون یک اتحادیه صنفی نیست بلکه کنترل ساختمان بخشی از قانون نظام مهندسی است.

    ترکان همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که به جز خط مشی 17 گانه شورای مرکزی نظام مهندسی چه دستاورد دیگری داشته است، گفت: عملکرد سه ساله را در شورا گزارش می‌دهم. هر ساله هم گزارش دادیم. پارسال به هیئت عمومی گزارش دادیم و امسال هم به هیئت  عمومی گزارش می‌دهیم.

    وی تاکید کرد: مناسب نیست گزارش عملکرد را قبل از این‌که به مرجع عالی ارائه دهم، به رسانه‌ها اعلام کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار