مدیران خودروعصر اعتبار

تعیین حریم شهر دماوند برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز حریم شهر دماوند و دشت مشا مشخص می شود.

تعیین حریم شهر دماوند برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداو سیما ؛پیروز حناچی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری که در وزارت راه و شهرسازی درباره موضوع شهران برگزار شد ، گفت : امروز دستگاههای ذیربط و دست اندرکاران را در باره موضوع شهران با هدف پیش بینی تاب آوری شهری دعوت کردیم که در این جلسه مسئلان شرکت های آب ، فاضلاب ، گاز و مرکز تحقیقات راه شهرسازی حضور داشتند.

    وی تصریح کرد : گزارشی با هدف ایمنی شهروندان ارائه شد که چه اقداماتی را در حادثه ها انجام دهیم تا ایمنی شهر بیشتر شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه زلزله و تبعات ناشی از آن شهر را تهدید می کند ، گفت : مقیاس کوچکی از زلزله را در نقاط عبور شریان های حیاتی داشتیم و مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گزارش مفصلی را در زمینه شهران ارائه کرد و هدف ما در شورای عالی شهرسازی جمع بندی در ایجاد پیش نقشه های زیربنایی بود تا مرکز مدیریت بحران شهر تهران اطلاعات را از همه دستگاهها دریافت کند وبه شکل تلفیقی به عنوان مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد و در شورای عالی شهرسازی آمادگی بیشتری برای حوادث و خطر داشته باشیم.

    وی افزود: نقشه های اصلی و گسل های اصلی استان تهران و محورهای اصلی و فرعی گسل ها را مرکز تحقیقات مسکن ، راه و شهرسازی آماده کرد و در دستور کار جلسات مطرح شد تا تبدیل به ضوابط می شود و دستگاههای ذیربط در شهر تهران باید آن را رعایت کنند.

    حناچی ادامه : دستور به شورای عالی شهرسازی می آید و به محض آماده سازی و ارائه ، تبدیل به سند و نقشه های منقول می شود و از تاریخ تصویب شورای شهرسازی به سایر ارگانها ابلاغ خواهد شد.

    وی تصریح کرد : ‌ایمنی شهروندان با هیچ رقمی قابل مقایسه نیست و اطلاعات وجود گسل باید در دسترس عموم مردم باشد و همه از آن استفاده کنند.

    حناچی درباره تعیین حریم در اطراف شهر دماوند و ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: اتفاقی که در حریم دماوند و دشت مشا افتاده موضوعی مهم بوده است که شورای عالی شهرسازی وارد موضوع شد و اقدامات مشترکی بین شهرداری، استانداری و کارگروه برنامه ریزی شهرسازی صورت گرفته است که امیدواریم امروز تصویب شود.

    حناچی تاکید کرد : رعایت حریم شهرها جزء الزامات است و مواردی که در کارگروه و شورای برنامه ریزی استان مطرح شده مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز است که شیوه برخورد با آنان و دورنمای برنامه های آینده است ، طرح ایجاد حریم در محدوده دماوند در 2 ماه آینده اماده و نتیجه آن در شورای عالی شهرسازی مطرح می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو