مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده؛

اوراق رهنی تقاضا در بخش مسکن را تحریک می‌کند

عصر ساختمان:مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: انتشار اوراق رهنی که روز گذشته رونمایی شد و مبالغ بیشتری از این اوراق در شرف انتشار است، می‌تواند به ایجاد تقاضا در بخش مسکن و صنایع وابسته به آن منجر شود و این بخش را از رکود خارج کند.

اوراق رهنی تقاضا در بخش مسکن را تحریک می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از عصربازار، فردین آقابزرگی، با اشاره به بازده منفی 8 درصدی بورس از ابتدای سال تا کنون، بیان کرد: طولانی شدن زمان کم رمقی حجم معاملات از ابتدای سال جاری موجب شد تا قیمت سهام پایین بیاید. همچنین تصمیمات اثرگذار مناسب اقتصادی دولت، مانند کاهش سود سپرده‌های بانکی و تعیین قیمت کارشناسی و منصفانه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاران به این نتیجه برسند که مزایای بورس و بازدهی آن می‌تواند از دیگر بازارهای موازی بیشتر باشد.

    وی ادامه داد: این در حالی است که به زودی اثرات مثبت این اقدامات در بورس مشاهده می‌شود و تغییری در وضعیت کنونی بازار پول و سرمایه به‌وجود می‌آورد. همچنین با وجود بازدهی منفی 8 درصدی سهام در سال 95، با کاهش سود سپرده‌های بانکی گزینه مناسبی به جز سرمایه‌گذاری در بورس برای سرمایه‌گذاران باقی نمانده است. این در حالی است که افت عمومی سطح قیمت‌ها انگیزه مضاعفی را برای سرمایه‌گذاران با دید میان مدت و بلند مدت به وجود آورده است تا از بازار کسب بازده کنند.

    آقابزرگی، افزود: البته در این میان یک شبهه وجود دارد و آن این است که با وجود کاهش سود سپرده‌های بانکی به 15 درصد، اوراق بدهی بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان با نرخ بازده حدود 20 درصد، منتشر می‌شود و این گمانه را به وجود می‌آورد که دولت قصد داشته با کاهش سود سپرده‌های بانکی اوراق بدهی خود را بفروشد و این بازار را عمیق کند.

    به‌گفته مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، از آکادمیک سود سپرده‌های بانکی با جذابیت بورس رابطه‌ای معکوس دارند و با کاهش سود سپرده‌ها جذابیت بورس بیشتر می‌شود.

    وی همچنین اظهار کرد: بدون وقفه زمانی پس از فروش اوراق بدهی، تصمیمات دولت اثرگذار می‌شود و بورس رونق می‌گیرد. این در حالی است که انتشار اوراق رهنی که روز گذشته رونمایی شد و مبالغ بیشتری از این اوراق در شرف انتشار است، می‌تواند به ایجاد تقاضا در بخش مسکن و صنایع وابسته به آن منجر شود و این بخش را از رکود خارج کند.

    آقابزرگی پیش‌بینی کرد: شاخص بورس با شیبی ملایم و صعودی به مسیر خود ادامه دهد و با تداوم این روند نکات منفی فراموش شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو