مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در ۳ سال اخیر

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب شاهد افزایش ۱۸.۵ درصدی، ۸.۲ و ۴.۵ درصدی مبادلات مسکن بوده‌ایم.

کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در ۳ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم، حامد مظاهریان در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این‌که کاهش سود بانکی منجر به افزایش معاملات مسکن شده است، اظهار کرد: قیمت مسکن طی سه سال اخیر 30 درصد کاهش یافته است.

    وی با اشاره به این‌که کاهش سود بانکی باعث شده تا سپرده‌گذاران به فکر ورود به بازارهای دیگر باشند،‌ تصریح کرد:‌ در بازار مسکن دچار تگانه‌های شدیدی نمی‌وشویم و ممسکن است مالکان گرایشی برای این‌که پول خود را همچنان در بانک سپرده‌گذاری کرده یا این‌که آنرا در بازارهای دیگری اقتصادی وارد کنند.

    وی با تاکید بر این‌که سیاست وزارت راه و شهرسازی گسترش بازار رهن است یکی از جملات چند ماه پیش آخوندی درباره مسکن را بازگو کرد و افزود:مبنا این است کسی که می‌خواهد خانه‌دار شود و شغلی دارد باید بتوانیم به وی جواب دهیم که چگونه می تواند صاحبخانه شود.

    مظاهریان با یادآوری این‌که سه سال پیش بانکها حداکثر 30 میلیون تومان برای مسکن وام پرداخت می‌کردند،‌تصریح کرد: مبلغ وام مسکن هم اکنون به 160 میلیون تومان در تهران، 120 میلیون برای مراکز استان ها و 80 میلیون نیز برای سایر شهرها افزایش پیدا کرده است.

    وی با بیان این‌که برای تقویت طرف عرضه نیز بانک جهت ساخت هر واحد مسکونی 130 میلیون تومان وام به سازنده می‌دهد، افزود: بر اساس آمار طی یک هفته گذشته سپرده‌گذاری مردم در صندوق پس‌انداز یکم مسکن 40 درصد بیشتر شده، ضمن آن‌که در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب شاهد افزایش 18.5 درصدی، 8.2 و 4.5 درصدی مبادلات مسکن بوده‌ایم.

    وی اظهار کرد: پس از سه ماه رشد در معاملات مسکن می‌توانیم بگوییم در مرز خروج از رکود قرار داریم و در سال 95 شاهد رشد خروج از رکود بازار مسکن خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو