مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات نوسازی ۵۰ میلیونی برای تهرانی‌ها

عصر ساختمان:رئیس سازمان نوسازی شهر تهران از ارائه تسهیلات نوسازی۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه در بافت فرسوده استان خبر داد.

تسهیلات نوسازی ۵۰ میلیونی برای تهرانی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباداله فتح‌الهی رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت : متقاضیان با برخورداری از این نوع تسهیلات هیچ‌گونه سودی پرداخت نمی کنند و وام 50 میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.
    وی افزود : یکی از تصمیم های خوبی که دولت در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده گرفته و شهرداری نیز به دنبال آن ضمن حمایت از این تصمیم در این روند مشارکت کرده ، ارائه بسته‌های مالی است که بتواند در بخش ساخت و ساز بافت فرسوده رونقی به وجود آورد.
    فتح‌الهی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران به تازگی دو رویکرد جدی را با هماهنگی دولت در استان آغاز کرده است ، گفت : رویکرد اول ضدتورمی است و درحقیقت با هدف کنترل تورم در بخش مسکن تعیین شده است. بنابر این رویکرد با توجه به الگوهای مختلف ساخت (قطعه، تعداد واحد تولیدی و مشخصات فنی)، 25 تا 40 درصد هزینه ساخت برای مالکان بافت فرسوده پایین آورده شده است.
    وی همچنین تزریق نقدینگی در روند ساخت و ساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد را رویکرد دوم این سازمان اعلام کرد و گفت: همانطور که می‌دانید دولت برای ساخت و ساز هر واحد مسکونی در بافت فرسوده تهران 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه و حدود 9 تا 10 درصد سود آن را نیز تعدیل کرده است، براساس این رویکرد شهرداری تهران نیز متعهد به پرداخت 10 درصد باقی‌مانده نرخ این تسهیلات شده است. این اقدام تنها ایجاد رونق در ساخت و ساز بافت فرسوده را دنبال می‌کند.
    رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در این خصوص تأکید کرد: در حقیقت متقاضیان با برخورداری از این نوع تسهیلات هیچ‌سودی پرداخت نمی‌کنند و وام 50 میلیون تومانی قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند چراکه نیمی از این سود از سوی دولت و نیم دیگر از سوی شهردای پرداخت می‌شود. به تصور من تمامی مالکان بافت ناکارآمد باید از این فرصت تاریخی در کشور که به تازگی به وجود آمده است بهره ببرند.
    این مقام مسئول میانگین مساحت ساخت در استان تهران را حدود 70 متر مربع اعلام کرد و افزود: در این شرایط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز میزان 20 میلیون تومان وام ودیعه به مالکان ارائه کرده تا در زمان ساخت بتوانند به کمک این پول در مکان دیگری ساکن شوند.

    فتح‌الهی همچنین اضافه کرد: این اقدام به صورت رسمی از 23 خرداد امسال آغاز و در سیستم اتوماسیون شهرداری تهران نیز راه‌اندازی شده است. بدین منظور هر کسی که شرایط ثبت نام و دریافت پروانه را داشته باشد پس از نام‌نویسی به بانک عامل معرفی خواهد شد.

    به گفته وی در حال حاضر تنها بانک مسکن در ارائه چنین تسهیلاتی فعالیت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی