مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان لرستان:

۲۴۵۸ واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی است

عصر ساختمان:مدیرکل مسکن و شهرسازی استان لرستان گفت: ۸ هزار و ۷۹۵ و احد مسکن مهر استان با مشکل جدی مواجه بوده و دو هزار و ۴۵۸ واحد نیز فاقد متقاضی است.

۲۴۵۸ واحد مسکن مهر در استان لرستان فاقد متقاضی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی علیخانی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: از محل یارانه‌ها 18 میلیارد تومان به دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، گاز و برق بابت اجرای پروژه‌های مسکن پرداخت‌ شده است اگر چه معتقدیم اعتبار بیشتری هزینه کرده‌اند و باید گفت بخش عمده‌ای از مطالبات دستگاه‌های خدمات‌رسان لرستان از مسکن مهر نتیجه تأخیر در اجرای پروژه‌ها و افزایش قیمت‌ها است.

    وی افزود: بخشی از پروژه‌ها را شرکت‌های خدمات‌رسان سر وقت خود انجام نداده‌اند و به همین دلیل با افزایش هزینه‌ها مواجه شده‌اند.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: از شرکت‌های خدمات‌رسان این انتظار را داریم که مشکلات سال‌های گذشته را به‌روزرسانی نکنند چون این شرکت‌ها تعهداتی داشته‌اند که آن‌ها را در زمان خود انجام نداده‌اند.

    وی بیان کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان هزینه‌های تعهدات خود را کسر و رقم خالص بدهی را اعلام کنند تا آن را بررسی کنیم.

    علیخانی با بیان اینکه متقاضیان مسکن مهر لرستان با ضعف مالی مواجه هستند گفت: با افزایش تسهیلات برای رفع این مشکل ورود پیدا کرده‌ایم البته با توجه به اینکه آورده متقاضیان کفاف نمی‌دهد بانک‌ها نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند.

    وی تصریح کرد: با سازوکاری که در پیش‌گرفته‌ایم 80 درصد از مشکلات مالی مسکن مهر رفع می‌شود و با این‌ حال درخواست ما از استاندار این است که در مراحلی که با مشکل روبه‌رو شدیم مساعدت‌های لازم را به عمل آورد.

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: برای تجدید قرارداد 856 واحد رها شده که مشکلات قضایی آن‌ها برای واگذاری رفع شده است بانک مسکن تعهدات زیادی را بر دوش اداره کل راه و شهرسازی گذاشته است که انتظار داریم بانک مسکن این تعهدات را اصلاح کند.

    وی با بیان اینکه 12 هزار و 681 واحد باقیمانده مسکن مهر در استان داریم که تفاهم‌نامه سه‌ جانبه  دو هزار و 944 واحدآن‌ها منعقدشده است افزود: سه هزار و 360 واحد مسکن مهر باقیمانده استان تعاونی و دو هزار و 491 واحد آن‌ها نیز خود مالک هستند.

    علیخانی عنوان کرد: در مجموع هشت هزار و 795 و احد مسکن مهر استان با مشکل جدی مواجه بوده و دو هزار و 458 واحد نیز فاقد متقاضی هستند.

    وی بیان کرد: بخشی از واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده در حد پی‌سازی هستند و واحدهایی هم که متقاضی ندارند از گردونه خارج می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو