مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتاق سنندج:

دستگاه‌های ناظر مصالح ساختمانی بر کار پیمانکاران نظارت ندارند

عصر ساختمان- نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: دستگاه‌های ناظر مصالح ساختمانی بر کار پیمانکاران نظارت ندارند و پیمانکاران هم چون به دنبال سود بیشتر هستند، به استاندارد بودن مصالح اهمیت نمی‌دهند.

دستگاه‌های ناظر مصالح ساختمانی بر کار پیمانکاران نظارت ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بعد‌ از‌ ظهر امروز بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با موضوع بررسی موانع و مشکلات بهبود فضای کسب و کار در حوزه تولید مصالح ساختمانی با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصالح ساختمانی استان در سالن شهدای استانداری کردستان برگزار شد.

    نایب رئیس اتاق بازرگانی سنندج در این نشست گفت: دستگاه‌های ناظر مصالح ساختمانی بر کار پیمانکاران نظارت ندارند و پیمانکاران هم چون به دنبال سود بیشتر هستند، به استاندارد بودن مصالح اهمیت نمی‌دهند.

    حامد رنجبر افزود: باید هم ناظر مقیم و هم شرکت‌های کنترل و بازرسی در مبادی تولید مصالح ساختمانی ایجاد شود و بر روند فعالیت آنها نظارت داشته باشند.

    وی عنوان کرد: اگر مبادی‌های غیررسمی را هم وادار کرد که مالیات پرداخت کنند فاصله قیمت‌ها در واحدهای تولید به صورت رسمی و غیررسمی کم می‌شود و بسیاری از مشکلات واحدهای رسمی تولید مصالح ساختمانی رفع خواهد شد.

    مجید شاه‌ویسی دبیر اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: باید به به صورت آزمایشی و پایلوت در یکی از شهرستان‌های استان موضوع ناظر کنترلی بر مصالح ساختمانی تولید شده اجرا شود تا بتوان در صورت موفقیت آن را به کل استان تعمیم داد.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیز گفت: برای احداث شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج به دو شیوه اعلام آمادگی می‌کنیم یکی اینکه شرکت شهرکها به صورت مستقیم صفر تا صد کارها را انجام دهد و دیگری اینکه به صورت مشارکتی نیز با بخش غیردولتی اعلام همکاری می‌کنیم.

    محمود قادرمرزی بیان کرد: شرکت شهرک‌ها در خصوص مکان‌یابی زمین مورد نیاز این شهرک تخصصی در خارج از شهر سنندج مشکلی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی