مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل استاندارد کردستان:

۱۳ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در کردستان پلمب شدند

عصر ساختمان- مدیرکل استاندارد کردستان از پلمب تعداد ۱۳ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در استان در ۶ ماهه گذشته خبر داد.

۱۳ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در کردستان پلمب شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بعد‌ از‌ ظهر امروز بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با موضوع بررسی موانع و مشکلات بهبود فضای کسب و کار در حوزه تولید مصالح ساختمانی با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصالح ساختمانی استان در سالن شهدای استانداری کردستان برگزار شد.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان در این جلسه اظهار داشت: در استان کردستان در حال حاضر 244 واحد تولید مصالح ساختمانی وجود دارد که از این تعداد 137 واحد فعال بوده و بقیه غیرفعال هستند.

    منصور لهونیان افزود: تاکنون 369 پروانه بهره‌برداری مصالح ساختمانی در استان ثبت شده که از این تعداد فقط 105 پروانه معتبر هستند و 70 پروانه ابطال و 15 پروانه نیز به حالت تعلیق در آمده است.

    وی با بیان اینکه 70 پرونده برای صدور و یا تمدید مجوز در دست اقدام داریم، خاطرنشان کرد: از 137 واحد تولید مصالح ساختمانی فعال در استان 85 تا 90 درصد آنها تولیدات استاندارد دارند.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته تعداد 13 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در استان پلمب شده‌اند، گفت: در بازرسی‌هایی که انجام شده از 126 واحد که در زمینه سنگدانه مورد مصرف در بتن، سنگدانه ملات بنایی، آجر، بتن آماده، پروفیل‌های پلی‌وینیل کلراید سخت برای تولید درها و پنجره‌ها، تیرچه، شیشه ایمنی، قیر و موزاییک 50 درصد آنها عدم انطباق داشته‌اند.

    لهونیان عنوان کرد: درصد عدم انطباق سلامت سنگدانه در استان 10.4 درصد، درصد عدم انطباق دانه‌بندی 31.2 درصد و در صد عدم انطباق موارد ریز تر از الک 12.2 درصد بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: باید کل بخش ساختمان در قالب یک تعاونی مشخص ساماندهی شود و هم‌اکنون این کار در بانه انجام شده است.

    مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان افزود: در قالب گروهی، جمعی و مشارکتی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط می‌توان این تعاونی را ایجاد کرد.

    لهونیان بیان کرد: تا زمانی که ناظران ساختمانی بر روی مصالح حساس نباشند واحدهای تولید مصالح به سمت استانداردسازی نمی‌روند.

    وی گفت: مهندس ناظر وظیفه دارد به مصالح ساختمانی در سر ساختمان نظارت داشته باشد و اگر این کار را نکند کوتاهی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو