مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان تأکید کرد

لزوم ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج

عصر ساختمان:رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان گفت: برای جلوگیری از افزایش واحدهای مصالح ساختمانی در حاشیه شهر سنندج و همچنین برای افزایش صادرات مصالح ساختمانی باید ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

لزوم ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در سنندج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس ، بعد‌ از‌ ظهر امروز بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با موضوع بررسی موانع و مشکلات بهبود فضای کسب و کار در حوزه تولید مصالح ساختمانی با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصالح ساختمانی استان در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

    رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان گفت: بخش صنعت ساختمان در سه بخش تقسیم‌بندی می‌شود و بخش بزرگی از اقتصاد استان کردستان به مصالح ساختمانی مربوط است.

    شیرکو گویلی افزود: این بخش 65 رسته شغلی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم پوشش داده و 212 بنگاه تولیدی در این بخش مشغول به فعالیت هستند.

    گویلی عنوان کرد: در بخش مصالح ساختمان در استان یک هزار و 910 نفر مشغول به کار هستند که سالانه استان 3 میلیون تن تولید دارد و حدود 3 میلیارد تومان نیز مصالح ساختمانی از استان صادر می‌شود.

    وی افزود: ضعف فرهنگ صنعتی، استفاده از کارگران غیرماهر و غیرمتخصص، آشفتگی بازار استان به دلیل ورود مصالح از استان‌های دیگر، تولید زیرزمینی مصالح ساختمانی، عرضه محصول غیراستاندارد از جمله مشکلات بخش مصالح ساختمانی در استان کردستان است.

    رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان گفت: در کردستان بسیاری از بلوک‌های سبک، بلوک‌های دیواری، تیرچه‌ها و بلوک‌های تیغه‌ای به صورت زیرزمینی تولید می‌شوند که باید جلوی آنها گرفته شود.

    گویلی با بیان اینکه به دلیل محصولات زیرزمینی غیراستاندارد میزان سود و تقاضا در واحدهای رسمی پایین است، عنوان کرد: هزینه‌های یک واحد رسمی تولید مصالح ساختمانی مانند آزمایش‌های استاندارد، بهداشت محیط و رعایت دستورالعمل‌های مربوط به آن، مسائل بیمه‌ای و موارد مالیاتی، مواد اولیه استاندارد، سوخت و انرژی و نیروی انسانی باعث افزایش محصول تولید شده می‌شود در حالی که این هزینه‌ها در واحدهای غیر رسمی کمتر است و یا اصلاً وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سنندج قطب تولید مصالح ساختمانی در استان است اما با مشکل زمین مواجه است و باید یک شهرک تخصصی برای مصالح ساختمانی در شهرستان سنندج در نظر گرفته شود.

    رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان گفت: روز به روز به تعداد واحدهای غیررسمی مصالح ساختمانی در استان افزوده می‌شود و علت به وجود آمدن این واحدها نیز عدم برخورد قانونی با آنها است.

    گویلی بیان کرد: این واحدهای غیررسمی چون موجب اشتغال برای افراد زیادی شده‌اند و چون بخش زیادی از نیاز استان را نیز تأمین می‌کنند نمی‌توان آنها را تعطیل کرد و یکی از دلایلی هم که موجب می‌شود به صورت غیررسمی فعالیت کنند این است که به هیچ‌جایی برای تحویل زمین نمی‌توانند مراجعه کنند.

    رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل در بخش ساختمان کردستان کمبود زمین است، افزود: بیش از 80 درصد واحدهای ساختمانی رسمی خواستار واگذاری زمین برای توسعه کار خود هستند.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین بحث حمل و نقل مصالح ساختمانی چون در اکثر نقاط شهر انجام می‌شود برای ترافیک و پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد مشکل کرده است که در شهرهای بزرگ برای رفع این مشکل شهرک‌های مربوطه ایجاد شده است.

    رئیس انجمن مصالح ساختمانی کردستان بیان کرد: برای جلوگیری از افزایش واحدهای مصالح ساختمانی در حاشیه شهر سنندج و همچنین برای افزایش صادرات مصالح ساختمانی باید ایجاد شهرک تخصصی مصالح ساختمانی در شهر سنندج در دستور کار قرار گیرد.

    گویلی عنوان کرد: احداث شهرک تخصصی مصالح ساختمانی تنها راه رفع مشکلات مصالح ساختمانی در کردستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی