مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کردستان خواستار شد

تشکیل ستاد ویژه‌ رونق‌بخشی به ساخت مسکن در کردستان

عصر ساختمان:استاندار کردستان خواستار تشکیل ستاد ویژه‌ای با ریاست معاون عمرانی در راستای رونق‌بخشیدن و ایجاد تحرک در صنعت ساخت و ساز مسکن در استان شد.

تشکیل ستاد ویژه‌ رونق‌بخشی به ساخت مسکن در کردستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان با محوریت مسکن که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مهم‌ترین هدف اقتصاد مقاومتی تولید است، اظهار کرد: افزایش تولید در کشور بستر رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه بیکار را فراهم می‌کند.

    به گفته وی، در کشور ما در طول 50 سال گذشته همواره بین 2 تا 3 سال رکود ساخت مسکن و 2 تا 3 سال رونق در این بخش را تجربه کرده‌ایم.

    استاندار کردستان با بیان اینکه رکودی که در حال حاضر در بخش مسکن با آن مواجه هستیم طولانی‌ترین رکودی است که در 50 سال گذشته تجربه کرده‌ایم، گفت: این رکود در بخش ساخت مسکن دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن ناشی از سیاست‌هایی است که در دولت‌های قبلی دنبال شده است.

    زاهدی خاطرنشان کرد: سیاست‌هایی که در دولت هفتم تا هشتم مسکن شهرسازی دنبال می‌شد، اگر استمرار پیدا می‌کرد قطعاً شرایط امروز را در این زمینه نداشتیم و بخش مسکن هم از لحاظ تولید و شکل شمایل خود را پیدا می‌کرد.

    وی ممنوعیت افزایش محدوده شهرها و منع تصدی‌گری دولت در احداث مسکن را از جمله سیاست‌های اعمال‌شده در دولت هفتم و هشتم عنوان کرد و گفت: منع‌ تصدی‌گری دولت و واگذاری آن به بخش خصوصی اقدام بسیار خوبی بود که ضمن تقویت بخش خصوصی رونق بسیار خوبی به ساخت مسکن می‌داد.

    استاندار کردستان در ادامه به اجرای مسکن مهر و پیامدهای آن اشاره کرد و اظهار داشت: مسکن مهر که شاید ایده آن خیرخواهانه بود، اما سیاست اجرای آن مشکلات زیادی را به دنبال داشت که نتیجه آن رکودی است که امروز به آن گرفتار شده‌ایم.

    به گفته زاهدی، اجرای پروژه مسکن مهر با این حجم بالا در واقع بخش عمده‌ای از توان مالی دولت را گرفت و 43 درصد از پایه پولی کشور را به خود اختصاص داد.

    وی خاطرنشان کرد: خالی شدن بافت فرسوده شهرها ز سکنه به دلیل بی‌توجهی که به این بافت‌ها صورت گرفت از دیگر تبعات اجرای پروژه‌های مسکن مهر بوده است.

    استاندار کردستان تصریح کرد: اگر سیاست منع افزایش محدوده شهرها به صورت مستمر در دولت‌های بعدی اجرا می‌شد مشکلات امروز را نداشتیم.

    زاهدی با بیان اینکه در توسعه صنعت ساختمان چند هدف خاص دنبال می‌شود، تصریح کرد: تأمین مسکن به عنوان نیاز ضروری با توجه به افزایش جمعیت، رونق بخشیدن به بخش تولید که متأسفانه در حال حاضر صنایع ساختمانی با رکود مواجه است و توسعه اشتغال از تأثیرات رونق بخشیدن به بخش مسکن است.

    وی خواستار تشکیل ستاد ویژه‌ای با ریاست معاون عمران استاندار کردستان در راستای رونق‌بخشیدن به ساخت مسکن در استان شد و گفت: هدف اصلی این ستاد ایجاد تحرک در صنعت ساختمان باشد.

    به گفته استاندار کردستان، احصای موانع و همچنین مشوق‌ها و سیاست‌های در بحث توسعه حوزه ساخت مسکن در استان باید به صورت ویژه در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

    زاهدی خاطرنشان کرد: نشست‌هایی با انبوه‌سازان و پیمانکاران بخش خصوصی برگزار و هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت بگیرد.

    وی تصریح کرد: در بافت فرسوده هر میزان که بتوانیم انگیزه ایجاد کنیم ضرر نمی‌کنیم و در آینده می‌توانیم شاهد تأثیرات آن در حوزه‌های مختلف باشیم.

    استاندار کردستان با بیان اینکه سهمیه 900 واحد مسکن که از طریق بانک مسکن برای استان تعیین‌شده در بین شهرستان‌ها تقسیم شود، اظهار کرد: شورای بانک‌ها تشکیل و طی آن آسیب‌شناسی‌های لازم در مورد میزان پرداخت تسهیلات و بازدهی و معوقات این تسهیلات مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار