مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شهرستان شهریار در هفته دولت عنوان کرد؛

بهره برداری از۱۰۷پروژه در شهرستان شهریار

توقف ساخت و سازهای غیر مجاز در صورت توقف مهاجرت

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان شهریار از بهره برداری ۱۰۷ پروژه در حوزه های آموزشی، عمرانی، فرهنگی و ... با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان شهریار و در هفته دولت خبر داد.

بهره برداری از۱۰۷پروژه در شهرستان شهریار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نورالله طاهری در نشست خبری امروز شنبه در تشریح اقدامات فرمانداری شهریار در آستانه هفته دولت گفت: هفته دولت امسال با توجه به شرایط کنونی کشور، وجود تحریم ها و وضعیتی که به دلیل شیوع کرونا ویروس در دنیا و کشور ما حاکم شده است و همچنین حوادثی که در سال گذشته در کشور و به صورت خاص تر در شهرستان شهریار به وقوع پیوست انتظار می رود که رسیدگی به موضوعات این شهرستان در قالب پروژه های عمرانی و ارائه گزارش از اقدامات انجام شده کمی سخت تر از سال گذشته باشد؛ اما علی رغم همه مشکلات امسال هفته دولت در حالی آغاز خواهد شد که میزان پروژه های شهرستان شهریار نسبت به سال قبل کمتر نیست و شاهد افتتاح پروژه های موثری در حوزه های مختلف شهرستان شهریار خواهیم بود.

    وی افزود: 107 پروژه عمرانی با اعتبار 470 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که از پروژه های شاخص این هفته می توان به پالایشگاه شیر اشاره کرد که در دهه فجر سال گذشته فاز اول آن آماده بهره برداری شد؛ اما افتتاح نشد ولی امسال فاز دوم آن با اعتباری بالغ بر 6500 میلیارد تومان آماده شده که امیدواریم با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد. در پروژه هایی که در هفته دولت در سطح شهرستان شهریار افتتاح می شود حوزه های فرهنگی، ورزشی، آموزش و عمرانی خواهد بود. پالایشگاه شیر برای اولین بار در کشور با ظرفیت مناسبی تولید کره را در دستور کار خود دارد و همچنین پروژه تولید شیر با 10 هزار رأس با اعتبار 400 میلیارد تومان آماده بهره برداری شده است.

    وی ادامه داد: هفت سالن ورزشی به همراه یک استادیوم در وحیدیه با اعتبار 27 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد. همچنین 10 مدرسه نیز تا 15 شهریور ماه با زمان آغاز کار مدارس افتتاح و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که در این پروژه ها خیرین شهرداران و فرمانداری شهرستان شهریار مشارکت داشتند.

    وی تاکید کرد: مدرسه سازی توسط شهرداری های شهرستان شهریار کار جدیدی است که در همین راستا 9 مدرسه توسط شهرداری شهریار ساخته خواهد شد. تا کنون 4 مدرسه عملیات عمرانی آن آغاز شده و 5 مدرسه دیگر در دستور کار است. این اقدام برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است. همچنین در شهرستان شهریار در حوزه صرفه جویی آب، ساخت گلخانه های کشاورزی و افزایش بهره وری بالای زمین در کشور رتبه نخست را داریم.

    فرماندار شهرستان شهریار در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه چهار پروژه بزرگ مقیاس و اساسی دیگر در سطح شهرستان شهریار وجود دارد که در هفته دولت از روند تکمیل آنها بازدید به عمل می آید، افزود: شهرک صنعتی شهریار تا دو سال قبل تنها سه درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ اما امروز پیشرفت زیرساخت های این شهرک به 55 درصد رسیده و حدود 30 پروژه درون این شهرک در حال ساخت است تا برای راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های جدید مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت 500 هکتار اولیه این شهرک صنعتی واگذار شده و 500 هکتار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

    وی گفت: پل ورودی شهریار نیز یکی از مطالبات قدیمی شهروندان شهریار بود که در دهه فجر سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شده و فاز نخست آن در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. امروز این پروژه پیشرفت فیزیکی 44 درصدی را تجربه می کند. پروژه ای که از مطالبات دیرینه شهروندان شهریار بوده است.

    طاهری به مطالبه شهروندان شهریار برای بهره مندی از آب شرب سطحی برای شهرستان شهریار اشاره کرد و افزود: در طول سالیان دراز خواسته مردم اتصال شبکه آب شرب سطحی به شهریار بود. بر همین اساس مطالعه آب رسانی به شهرستان های غرب استان در دستور کار قرار گرفت و اولین خط آب شرب از محل نصیرآباد در حال اجراست که تا یک ماه آینده این اتفاق به بهره برداری می رسد و به مرور این شبکه تکمیل خواهد شد. بی تردید با توجه به فرونشست های شهرستان شهریار که در کشور رتبه نخست را دارد نیاز بود که بهره برداری از آب های عمقی متوقف شود. لذا با این پروژه اتصال آب های سطحی از سد کرج و طالقان برای شرب پس از سال ها به عنوان مطالبه اصلی شهروندان شهریار محقق شد.

    وی ادامه داد: بیمارستان امام خمینی (ره) یکی دیگر از پروژه هایی است که در سطح شهرستان در حال پیگیری است پروژه ای که 29 سال پیش کلنگ آن به زمین زده شد و در ابتدای دولت با 15 درصد پیشرفت تحویل گرفته شد. این پروژه پس از طی کردن پیشرفت 33 درصدی در سال 98 به متولی اصلی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد و امروز پیشرفت فیزیکی 86 درصدی را پشت سر گذاشته و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

    طاهری تاکید کرد: این بیمارستان 313 تخت خوابی به علت اینکه سال ها در دست متولی اصلی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت نبود با تاخیر در ساخت مواجه شده بود اما با پیگیری فرمانداری شهریار و واگذاری پروژه به متولی اصلی آن در حال حاضر پیشرفت خوبی را پشت سر گذاشته است.

    فرماندار شهرستان شهریار در تشریح اقدامات خود در حوزه بهداشت و درمان به بازسازی و نوسازی بیمارستان سجاد اشاره کرد و افزود: با تکمیل بیمارستان امام خمینی (ره) و اضافه شدن 313 تخت بیمارستانی هنوز در تامین سرانه بیمارستانی این شهرستان با کمبود 50 درصدی مواجه هستیم. لذا این آمادگی در سطح شهرستان برای حضور سرمایه گذاران جهت تکمیل پروژه های بیمارستانی وجود دارد تا از این مسیر بتوانیم سرانه تخت های بیمارستانی را به استاندارد برسانیم.

    طاهری در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اقدامات فرمانداری شهریار در حوزه مقابله با کرونا ویروس گفت: از نخستین روز اعلام شیوع این بیماری ستاد کرونا در شهرستان شهریار به ریاست فرماندار تشکیل شد و ما در سطح شهرستان پیش از تعطیلی بازارها در سطح کشور با همکاری شهروندان و کسبه در شب عید خیابان ولیعصر و بازار را تعطیل کردیم. لذا وضعیت در شهرستان نرمال بود تا 15 روز پیش که در پیک دوم وضعیت شهرستان به قرمز رسید و بیمارستان های ما گنجایش لازم را نداشتند. لذا تدبیر شد و تخت های بیمارستانی در بیمارستان تامین اجتماعی، سجاد و نور افزایش پیدا کرد.

    وی ادامه داد: برخی بیماران در سطح شهرستان در منزل درمان شدند و خوشخبتانه از هفته گذشته تا به امروز وضعیت بهتر شده، در حال حاضر بیمارستان ها در شرایط عادی هستند.

    طاهری تاکید کرد: برخی از بیماران کرونایی از شهرستان های اطراف همچون ملارد، قدس و حتی پردیس و رباط کریم به شهرستان شهریار مراجعه می کردند. لذا آمار فوتی های ما که 197 نفر است ممکن است بخشی از آنها مربوط به شهرستان های اطراف باشد. همچنین در حدود چهار میلیارد تومان به مجموعه درمانی کمک کردیم تا جوابگوی بیماران کووید 19 باشند و تجهیزات بهداشتی لازم نیز برای مدت طولانی تامین شد. امیدواریم با همکاری و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان هر چه زودتر بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم. همچنین نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات به طور کامل انجام می شود.

    فرماندار شهرستان شهریار در پاسخ به ایسنا در خصوص آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان گفت: شهریار جزو شهرستان های مهاجر پذیر اطراف تهران است که بافت های فرسوده هم دارد و از نظر وضعیت اجتماعی به طور کلی شهرستان های اطراف تهران موقعیت خوبی ندارند، اما تمامی اقدامات بر اساس دستورالعمل ها انجام شده، در حوزه مواد مخدر و برخورد با آن طرح ویژه ای را از سال گذشته در دستور کار قرار دادیم که در قالب آن طرحی با 30 بند تدوین شد که تا کنون حدود 18 بند آن اجرایی شده که در قالب آن برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر عملیاتی شد و55 منزل مسکونی در اقدامی فراشهرستانی با همکاری دستگاه های مرتبط که شش ماه روی آنها کار اطلاعاتی انجام شده بود، پلمب شد. در خصوص معتادین متجاهر نیز اوضاع خوبی نداریم اما شهرداری ها را مکلف کردیم هر یک کمپ ماده 16 آماده کنند تا معتادین متجاهر تحویل این کمپ ها شوند و البته پس از جمع آوری نیز آنها رها نخواهند شد. با هماهنگی اداره کل کار و سمت وارد گفت وگو شدیم تا برای ایجاد شغل برای آنها پس از درمان تدابیر لازم اندیشیده شود.

    طاهری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان شهریار گفت: مقوله ساخت و سازهای غیر مجاز در استان تهران موضوع دیرینه ای است و علت اصلی آن مهاجرت است. تا زمانی که مهاجرت متوقف نشود ساخت و سازهای غیر مجاز نیز متوقف نمی شود تا ظرف دو سال گذشته در شهریار با همکاری فرمانداری، جهاد کشاورزی نزدیک به 2800 باغ و ویلایی که ساخت و ساز غیر مجاز داشتند با دستور دادستانی تخریب شدند. لذا ساخت و سازها در سطح شهرستان کنترل شده اما درخواست برای ساخت و ساز فراوان است. لذا باید برای آن ساز و کار مناسب تعریف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو