مدیران خودروعصر اعتبار

بودجه «انشعاب رایگان» در بافت فرسوده

عصر ساختمان:هزینه نصب انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب در محدوده بافت فرسوده شهر تهران رایگان شد. اوایل سال جاری شهرداری تهران از تدوین بسته تشویقی نوسازی در بافت فرسوده پایتخت خبر داد.

بودجه «انشعاب رایگان» در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی سازمان نوسازی شهر تهران، این بسته که شامل تخفیف در «5+1» فاکتور هزینه‌ای ساخت وساز می‌شود، به‌طور متوسط 25 درصد از هزینه‌های ساخت وساز در بافت قدیم شهر را کاهش می‌دهد. در این میان هزینه نصب انشعابات که معادل 5 درصد از هزینه ساخت را شامل می‌شود و برای هر واحد مسکونی در بافت فرسوده به‌طور میانگین حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد نیز مشمول تخفیف 100 درصدی شده است. از این رو مدیریت شهری در ازای تامین بودجه رایگان شدن نصب انشعابات در بافت فرسوده، شرکت‌های خدمات‌رسان شهر تهران را از پرداخت عوارض به شهرداری تهران معاف کرده است و به این ترتیب هزینه رایگان شدن نصب انشعابات با معافیت سازمان‌های خدمات‌رسان در پرداخت عوارض به شهرداری تهاتر شده است.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: در راستای تسریع روند نوسازی بافت فرسوده شهر تهران به پیشنهاد شهردار تهران میان مجموعه شهرداری تهران و سازمان‌های خدمات رسان شهر تهران تهاتر انجام می‌شود. به این معنی که در ازای اعمال تخفیفات 100 درصدی سازمان‌های خدمات رسان شهر تهران در هزینه انشعابات محدوده بافت فرسوده، مدیریت شهری نیز در قبال تمامی حفاری‌هایی که برای خدمت رسانی در شهر تهران انجام می‌دهد، هزینه به شهرداری تهران پرداخت نخواهند کرد.

    عبادالله فتح‌اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی با اشاره به این موضوع گفت: با این طرح دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب، هزینه‌های ناشی از انشعابات در بافت فرسوده را از ساکنان و مالکان این بافت‌ها دریافت نمی‌کنند و در مقابل هزینه‌ای بابت کلیه حفاری‌هایی که در کل شهر تهران انجام می‌دهند، به شهرداری پرداخت نخواهند کرد.

    به گفته وی هر دستگاه سالانه به دلیل حفاری‌هایی که در سطح شهر انجام می‌دهد، باید هزینه‌ای را به شهرداری‌ تهران پرداخت کند.

    او ادامه داد: از این رو شهرداری تهران برای تسریع در روند نوسازی، طرح تهاتر بین شهرداری و دستگاه اجرایی خدمات‌رسان را به اجرا درآورد.

    فتح‌اللهی تصریح کرد: این تهاتر به این معناست که همه دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان مانند ادارات آب و فاضلاب، برق و گاز برای اینکه بتوانند همه خدمات و توان خود را در بافت‌های فرسوده متمرکز کنند، هزینه‌ای بابت کلیه حفاری‌هایی که در کل شهر تهران برای خدمات‌رسانی به شهروندان انجام می‌دهند، به شهرداری پرداخت نخواهند کرد. در عوض کلیه این دستگاه‌ها، هزینه‌های ناشی از انشعاب در بافت فرسوده را از ساکنان و مالکان این بافت‌ها دریافت نمی‌کنند. فتح‌اللهی افزود: این روند منجر به همراهی بیشتر ادارات خدمات‌رسان در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار