مدیران خودروعصر اعتبار

راه اندازی سامانه جامع املاک

جزییات برگشت ملک خیابان فرشته به صندوق بازنشستگی

عصر ساختمان- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بازپس‌گیری ملک صندوق در منطقه فرشته تهران گفت: با راه‌اندازی "سامانه جامع املاک" جلوی سوءاستفاده از دارایی بازنشستگان را خواهیم گرفت.

جزییات برگشت ملک خیابان فرشته به صندوق بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اکبر افتخاری در صفحه اینستاگرام خود با انتشار فیلمی از ملک خیابان فرشته تهران متعلق به صندوق بازنشستگی نوشت: فیلمی که ملاحظه می‌فرمایید، ملک گران‌قیمتی در خیابان فرشته تهران، متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است که معلوم نیست چرا و چگونه از 10 سال پیش توسط افراد خاص (و ظاهرا با نفوذ) تصاحب شده و متاسفانه پی‌گیری‌ها برای بازپس‌گیری آن به نتیجه نرسیده بود.

    وی افزود: به هرحال با پیگیری‌های حقوقی، موفق شدیم در روزهای اخیر این ملک را پس بگیریم. آن گونه که همکارانم اطلاع دادند، متصرفین در تمام این سال‌ها نه فقط اجاره بها نپرداخته بودند، بلکه ادعای مالکیت نیز می‌کردند و هنگام اجرای حکم تخلیه، به‌رغم حضور نماینده محترم دادستان، مأمور اجرای حکم و عوامل نیروی انتظامی، مقاومت فیزیکی نشان داده‌اند.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این نمونه‌ای از فسادها یا کاهلی‌هایی است که بازنشستگان عزیز از آن گلایه‌مندند و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود گفت: اما این چاره‌جویی نباید به صورت شعاری یا در چارچوب اقدامات مقطعی و موردی باشد، بلکه باید به صورت سیستمی و پایدار انجام شود.

    وی افزود: به همین منظور، از چند ماه پیش «سامانه جامع املاک» را با هدف سامان دادن به عملکرد املاک متعلق به صندوق و شرکت‌های تابعه راه‌اندازی کردیم. در این سامانه، اطلاعاتی همچون نوع ملک، نوع تصرف آن، جانمایی، کاربری، چگونگی بهره‌برداری و سایر اطلاعات مرتبط با املاک متعلق به صندوق به تفکیک هلدینگ‌ها و شرکت‌های مادر تحت پوشش نگهداری می‌شود.

    افتخاری ادامه داد: به این ترتیب، صندوق قادر خواهد بود وضعیت دقیق املاک خود را به شکل پیوسته رصد کند و از آن مهم‌تر، آنها را به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهد که بیشترین منفعت را برای جامعه بازنشستگان کشوری داشته باشند.

    به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز حامد شمس رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازپس گیری ملک صندوق بازنشستگی کشوری در منطقه فرشته تهران خبر داده و گفته بود که با پیگیری های  صندوق بازنشستگی کشوری ملک خیابان مریم شرقی منطقه فرشته این صندوق بازپس گرفته شد.

    وی افزود: متصرفان ضمن درگیری با ‎ماموران ناجا قصد مقاومت در برابر اجرای حکم تخلیه را داشتند که ناکام ماندند. این ملک جز بناهای فاخر ایرانی است که 10سال در اختیار افراد خاص بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار