مدیران خودروعصر اعتبار

دود شهرهای جدید به چشم مسکن مهر رفت

عصر ساختمان- دود مکان‌یابی نامناسب شهرهای جدید ظاهراً به چشم مسکن مهر رفته و در عدم استقبال از ۱۱۷ هزار واحد بدون متقاضی آن موثر بوده است.

دود شهرهای جدید به چشم مسکن مهر رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در حالی که شمارش معکوس برای به صدا درآمدن سوت پایان مسکن مهر آغاز شده است، 117 هزار واحد آن بدون متقاضی است و حتی برداشتن شرایط محدودکننده از روی این واحدها که از ابتدای سال جاری صورت گرفت نتوانسته متقاضیان بالقوه را به ثبت‌نام متقاعد کند.

    بسیاری از واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید قرار دارند؛ شهرهایی که حالا برخی از آنها به اذعان مدیرعامل آن دارای مکان‌یابی نامناسبی هستند. نبود زیرساخت‌های حمل و نقل، شرایط سخت اقلیمی برخی شهرها و دوری از شهرهای مادر، عمده مسائلی است که باعث شده مردم حاضر نشوند در بیابان سکونت کنند.

    در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید می‌گوید: انتخاب مکانی نامناسب برای برخی از شهرهای جدید در گذشته باعث شده تا این شهرها همچنان با بی‌اقبالی از سوی مردم برای زندگی روبه رو شوند؛ این تجربه مهمی است که باید در ساخت نسل نو شهرهای جدید به آن توجه کنیم.

    محسن نریمان با بیان اینکه هم اکنون مکان‌یابی مناسبی از سوی کارشناسان برای احداث نسل نو شهرهای جدید در برخی از نقاط کشور انجام گرفته است، گفت: مشاوران ما ابتدا در این راه شرایط مکان مورد نظر برای ساخت شهر جدید را برای جذب سریع مردم سنجیدند و پس از اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی، تأمین خدمات زیر بنایی و رو بنایی را در اولویت قرار می‌دهند.

    در این شرایط پیدا کردن متقاضی برای 117 هزار واحد باقی مانده مسکن مهر، کاری مشکل به نظر می‌رسد. مسکن مهر قرار است تا پایان سال به اتمام برسد اما برخی شهرها از جمله پردیس، پرند و هشتگرد حداقل با نبود یکی از سه نوع خدمات انشعاب آب، برق و گاز رنج می‌برند.

    با این وجود قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه از پیمانکاران خواسته‌ایم تا نسبت به تکمیل واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و فروش آن اقدام کنند، گفت: 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم که تا برای آنها مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم.

    احمد اصغری‌مهرآبادی در پاسخ به این پرسش که آیا طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: تقریباً واحدهای مسکن مهر بدون معارض در حال اتمام است.

    وی با بیان اینکه حدود 50 هزار واحد مسکن مهر معارض دارد که در دادگاه‌ها هستند، تصریح کرد: برای این تعداد باید رای صادر شود و خارج از اراده ماست و تا رای قطعی صادر نشود کاری نمی‌توان در این زمینه انجام داد.

    وی یادآور شد: علاوه بر این 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تا مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم. با توجه به اینکه واحدهای مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخته می‌شود، برای این تعداد واحد آورده مردم نیست که بخواهیم آنها را تکمیل کنیم.

    مهرآبادی با تاکید بر اینکه کل شرایط مسکن مهر را حذف کرده‌ایم، گفت: به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که مسکن مهر فاقد متقاضی دیگر هیچ شرطی از جمله متاهل بودن، نداشتن مالکیت شخصی و ... ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو