مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی

رایزنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های توسعه شهری

ارتقا کیفیت خدمات در سایه مشارکت بخش خصوصی

عصر ساختمان:مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی در طرح های توسعه شهری گفت رایزنی برای سپردن بخشی از ماموریت ها به بخش خصوصی ادامه دارد.

رایزنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های توسعه شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تهران سما،محسن ترک آبادی با اشاره به نقش این سازمان در توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح های شهری گفت : سازمان سرمایه گذاری می تواند با هماهنگی معاونت های تخصصی در طرح های مدیریت شهری مشارکت کند .به عنوان مثال اخیرا  با مدیریت سازمان ورزش شهرداری مذاکراتی انجام شده تا در نوسازی بخشی از مراکز ورزشی در چارچوب قرارداد سرمایه گذاری به روش بی .او.تی . را در دوره مشخص با بخش خصوصی مشارکت نموده ومسئولیت نگه داری آن را نیز بر عهده داشته باشند. وی با اشاره به اینکه نگهداشت اینگونه فضاهای شهری هزینه بر است تاکید کرد : این امکان وجود دارد که در آینده بخشی از مسئولیت های نگهداشت را در بخش های مختلف از قبیل سالن های ورزشی و فضاهای فرهنگی و امور اجتماعی را بامشارکت مردم و بخش خصوصی به سر انجام برسانیم .
    وی گفت : سازمان سرمایه گذاری در گذشته بیشتر به بخش ساخت و ساز توجه کرده اما برای مشارکت بخش خصوصی درسایر طرح حوزه های مدیریت شهری نیاز به تهیه گزارش های امکان سنجی و توجیه اقتصادی دارند . وی با اشاره به حفظ منافع سرمایه گذار در صورت مشارکت در اینگونه طرح ها گفت :سرمایه گذار تمایل دارد بازگشت سرمایه مناسبی به دست بیاورد ، به همین دلیل بایستی مدل هایی را تعریف کنیم تا سرمایه گذار در ماموریت های تعریف شده شریک شوند.

    ترک آبادی با اشاره به سرمایه گذرای بخش خصوصی در حوزه حمل ونقل نیز گفت : در حال حاضربا هماهنگی مسئولین ذیربط در حال مذاکره هستیم تا در صورت امکان بخشی از امور به روش بی .او.تی به سرمایه گذاران بخش خصوصی محول گردد .وی با تاکید برضرورت توجیه سرمایه گذاران گفت: اینگونه مشارکت های اقتصادی نو وجدید تلقی می شود بنابراین باید جذابیت سرمایه گذاری در بخش های مشارکت شهری را برای سرمایه گذاران به خوبی تشریح کنیم . ترک آبادی با تاکید بر تعهدات دو جانبه شهرداری وسرمایه گذاران بخش خصوصی گفت :زمانی که مسئولیت بخشی از ماموریتهای شهری در چارچوب تعهدات به بخش خصوصی واگذار می شود باید منافع شهروندان در قا لب برنامه های منظم تامین شود . وی با ذکر مثالی در این رابطه گفت :مثلا می توان بهره برداری از یک مجموعه ورزشی را در دوره زمانی مشخص به شرط نگهداشت مکان توسط سرمایه گذار به بخش خصوصی سپرد به شرط آنکه سرمایه گذار به تعهدات خود به خوبی عمل کند و کوتاهی در نگهداشت رخ ندهد .بنابراین می توان از این الگو در بقیه طرح های شهری نیز استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو