مدیران خودروعصر اعتبار

واحدهای تولیدی استان همدان در سایه اقتصاد مقاومتی احیا شوند

عصر ساختمان- استاندار همدان با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان همدان باید در سایه اقتصاد مقاومتی احیا شوند، گفت: باید برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تلاش کرد.

واحدهای تولیدی استان همدان در سایه اقتصاد مقاومتی احیا شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، محمدناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان همدان باید به عرصه تولید بازگردند، عنوان کرد: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان باید اجرایی شود.

    نیکبخت با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مصوبات این ستاد، عنوان کرد: بانک ها باید برای رفع موانع تولید همکاری و از تعلل در اجرای مصوبات خودداری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه در صورت بازگشت واحدهای تولیدی به کار مطالبات بانک‌ها نیز پرداخت خواهد شد به مشکلات واحدهای تولیدی در اخذ تسهیلات اشاره و بیان کرد: تامین وثیقه و تضمین از مشکلات در این بخش است.

    استاندار همدان با تاکید بر اینکه چرخ اصلی توسعه و پیشرفت هر کشور صنعت، معدن و کشاورزی آن کشور است، گفت:  در استان همدان گردشگری نیز در ردیف این سه بخش قرار دارد.

    نیکبخت با بیان اینکه بیش از 90 درصد مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به رکود بازار و مسائل بانکی است، گفت: وضعیت واحدهای تولیدی باید مشخص شود.

    وی با بیان اینکه شرکتهای خدمات رسان برق، گاز و آب نباید بدون اطلاع استانداری به قطع خدمات دهی واحدهای تولیدی بپردازند، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی باید بدهی خود را پرداخت کنند.

    استاندار همدان با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان به علت نبود بازار، نبود سرمایه درگردش دچار مشکل شده‌اند، افزود: درسال های اخیر تحریم‌ها، نبود صادرات، نبود بازار واحدی تولیدی را زمین‌گیر کرد.

    وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان همدان باید در سایه اقتصاد مقاومتی احیا شوند، گفت: چند واحد بزرگ در استان همدان دارای مشکلات سنگینی هستند.

    نیکبخت به وضعیت کارخانه سیمان نهاوند اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه کارخانه‌های سیمان استان همدان بازار و صادرات ندارند چراکه مسکن فعال نیست و بازار داخلی وجود ندارد، افزود: اگر مسکن فعال شود بسیاری از واحدها نجات پیدا می‌کنند چراکه 270 رشته کاری به مسکن وصل است.

    استاندار همدان ادامه داد: برنامه‌هایی که در ستاد تسهیل مصوب می‌شود سریع‌الاجرا است و به قصد کمک به تولیدکننده صورت گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار