مدیران خودروعصر اعتبار

قلعه تاریخی کوه نمکی شهر گشت ساماندهی می شود

عصر ساختمان- قلعه تاریخی و محوطه سازی کوه نمکی شهر گشت با مشارکت شهرداری ساماندهی می شوند .

قلعه تاریخی کوه نمکی شهر گشت ساماندهی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر ، کامبیز مشتاق گوهری در بازدید از آثار تاریخی و مناطق گردشگری شهر گشت در نشست با شهردار ، اعضاء شورای شهر و برخی از فعالین فرهنگی گشت ، از مرمت قلعه تاریخی گشت به صورت مشارکتی با شهرداری خبر داد و اعلام کرد جاذبه های گردشگری بسیاری در این شهر وجود دارد که با ساماندهی آن می توان شاهد حضور گردشگران در این شهر باشیم .

    وی همچنین از جاذبه کوه نمکی به عنوان یک میراث طبیعی منحصر به فرد در شهر گشت یاد کرد و مقرر شد با توجه به اینکه سال آینده سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان نام گذاری شده ،بحث ساماندهی محوطه طبیعی کوه نمک در دستور کار اداره کل و شهرداری گشت به صورت مشارکتی قرار گیرد . وی همچنین از تهیه پرونده میراث طبیعی کوه نمکیدر اداره کل خبر داد  .

    مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی نیز مقرر شده فضایی به اداره کل میراث فرهنگی استان جهت آموزش و ترویج صنایع دستی واگذار گردد تا به هنرمندان و صنعتگران شهر گشت به صورت رایگان آموزش داده شود .

    مشتاق گوهری از مذاکرات با مسئولین شهر گشت جهت احداث راه گردشگری از گشت به مجموعه سنگ نگاره های دره نگاران خبر داد و اعلام کرد: با توجه به اینکه مسیر فوق بسیار کوتاه است تا  گردشگر به مناظر طبیعی سنگ نگاره ها دسترسی پیدا کند، این اقدام در دستور کار قرار می گیرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی