مدیران خودروعصر اعتبار

باغستان‌های قزوین نیاز به جوان سازی دارند ‌

عصر ساختمان- استاندار قزوین با اشاره به اینکه باغستان‌های قزوین نیاز به جوان سازی دارند، گفت: باید طرح و برنامه‌ای برای ترمیم و کاشت درختان وجود داشته باشد تا در هر مکانی که این درختان از بین رفته‌اند اصلاح شده و تولید نهال انجام شود.

باغستان‌های قزوین نیاز به جوان سازی دارند ‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فریدون همتی، ‌در نشست ستاد ساماندهی باغستان‌های سنتی که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: امروز زمان آن رسیده است که وارد فاز اقدام و عمل شده و پروژه‌هایی که مطرح و تصویب شده‌اند را اجرایی کنیم.

    وی با اشاره اینکه طبق نظر مشاور در قزوین 3 پایلوت وجود دارد که باید در دست اقدام قرار گرفته و اصلاح شوند، افزود: مسئولان دستگاه‌ها موظف هستند تا به صورت مرتب و منظم گزارش‌های خود را اعلام کنند تا مشخص شود چند درصد از کار پیشرفت داشته است.

    استاندار قزوین با بیان اینکه دو الگوی باغات سنتی و جدید باید مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باغات در زمینه الگوی سنتی نیاز به مرمت و احیا دارند این در حالی است که الگوی جدید مکمل الگوی سنتی است و سبب می‌شود که هدر رفت آب از بین برود.

    همتی تشریح کرد: بهتر است کمربندی بین شهر و باغستان ایجاد شود تا هم از باغستان محافظت شده و هم بتوان اکسیژن قزوین را تضمین کرد، به همین سبب باید از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا اگر بخش خصوصی وارد قضیه نشد و زمین‌های اطرف باغستان را خریداری نکرد، سازمان شهرداری شروع به احیا نماید.

    ضرورت تأمین نیازمندی‌های باغستان‌ها

    معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تأمین نیازمندی‌های باغستان‌ها از ضرورت‌ها و نیازهای امروز استان قزوین است.

    منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی باید برای حل مساله باغستان کمک کنند.

    وی با اشاره به نقش مهم و مؤثر باغستان‌ها در فضای سبز و محیط زیست استان قزوین، افزود: امروز نیازمند آن هستیم که دستگاه‌ها حضور پر رنگ‌تری نسبت به گذشته داشته باشند.

    حبیبی اضافه کرد: ممکن است برخی از دستگاه‌ها بودجه و نقدینگی کافی نداشته باشند، اما می‌توانند به گونه‌ای دیگر همکاری کنند تا میزان و سطح باغستان‌ها افزایش یابد.

    معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: از 70 هزار هکتار باغات سنتی، تنها 5 درصد جزء باغات سنتی است و مابقی این زمین‌ها جزء باغات جدید به شمار می‌روند.

    وی با توجه به اینکه بخشی از باغستان‌ها در حال خشک شدن است، یادآور شد: باید برای این مساله راه نجاتی یافت تا بتوان از ظرفیت‌های گردشگری نیز استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار