مدیران خودروعصر اعتبار

چهار ساختمان دولتی هتل می‌شود؟

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد چهار ساختمان دولتی موجود در اراضی عباس‌آباد تغییر کاربری یافته و به هتل، مجموعه فرهنگی و مراکز اقامتی و خدماتی تبدیل شوند.

چهار ساختمان دولتی هتل می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، مهدی چمران در حاشیه نشست کمیته تخصصی معماری و طراحی شهری که از زیر مجموعه‌های شورای عالی شهرسازی و معماری است، با تاکید بر اینکه طرح جامع اراضی عباس آباد نباید دستخوش تغییر شود، گفت: در سال 84 طرح جامع اراضی عباس آباد در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده و در این نشست مغایرت‌های به وجود آمده مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه برابر طرح تفصیلی سطح اشغال این اراضی برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی و تفریحی فقط 5 درصد بوده است، گفت: با این حال در این اراضی تخلفاتی رخ داده و ساختمان‌هایی خارج از ضوابط طرح جامع اراضی عباس آباد احداث شده است. یکی از این تخلفات مربوط به ساختمان بانک مرکزی است که در ابتدا قرار بود به‌عنوان موزه جواهرات سلطنتی احداث و تنها دو طبقه به‌عنوان واحدهای اداری موزه روی آن ساخته شود. اما شورای عالی شهرسازی و معماری در سال 89 مجوز ساختمان 14 طبقه را صادر کرد و نه تنها موزه‌ای ساخته نشد، بلکه یک ساختمان کاملا اداری در این اراضی سر برآورد.

    وی ابراز عقیده کرد: علاوه بر این، گنجاندن ساختمان مربوط به طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل ریلی (T.O.D) در طرح جامع نیز از ابتدا اشتباه بود. در این طرح نقشه‌های مناسب ارائه نشده و پروانه آن نیز بیشتر از میزانی که باید‌، صادر شده است. این ساختمان باید در دو طبقه با هشت طبقه پارکینگ احداث می‌شد، در حالی که اکنون قرار است آنجا ساختمان 27 طبقه ایجاد کنند. اگر قرار است در کنار ایستگاه مترو فروشگاه بزرگ برای استفاده مردم ایجاد شود، دو طبقه کافی است و باید به این نکته توجه داشت که در صورت احداث ساختمان 27 طبقه، این بنا با 10 طبقه کمبود پارکینگ روبه‌رو می‌شود.

    به گفته چمران، ساختمان دیگری که در این مجموعه وجود دارد و به سان یک وصله ناجور می‌ماند و تخلفش در شورای عالی شهرسازی معماری گذشته قبلی صورت گرفته، بانک سپه کنونی است. چمران یادآور شد: در سومین دوره شورای شهر تهران مصوبه‌ای به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شد مبنی بر اینکه این ساختمان و نیز ساختمان استانداری ارتباطی با مجموعه فرهنگی اراضی عباس آباد ندارند و باید حذف شوند. ولی دوباره پرونده آن را به جریان انداختند و امضایش را گرفته و به‌عنوان بانک توسعه صادرات و بعدا بانک ونزوئلا مجوز آن را گرفتند و بعدتر هم به بانک سپه فروختند.

    او با تشریح پیشنهاد خود برای اصلاح وضع موجود، گفت: این ساختمان‌ها یا باید اصلاح یا حذف شوند و در مرحله بعد ساختمان وزارتخانه‌ها و اداراتی که در اینجا وجود دارد شامل ساختمان‌های وزارت راه و شهرسازی، راه آهن، بانک سپه و سازمان بنادر به هتل و مجموعه‌های فرهنگی، اقامتی و خدماتی تبدیل شود؛ ضمن اینکه نباید هیچ گونه بارگذاری جدیدی در این اراضی صورت گیرد. رئیس شورای شهر تهران افزود: در حال حاضر حجم تخلفات صورت گرفته نسبت به کل مجموعه عباس آباد کم است، اما اگر این روند تثبیت شود در آینده این مرکز تنفسی شهر که از جمله آخرین ذخایر تنفسی تهران به شمار می‌رود، دستخوش تهدید خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار